Első sor | 1. Nico Hülkenberg 1’14.470 Williams-Cosworth | |
2. Sebastian Vettel 1’15.519 Red Bull-Renault | ||
Második sor | 3. Mark Webber 1’15.637 Red Bull-Renault | |
4. Lewis Hamilton 1’15.747 McLaren-Mercedes | ||
Harmadik sor | 5. Fernando Alonso 1’15.989 Ferrari | |
6. Rubens Barrichello 1’16.203 Williams-Cosworth | ||
Negyedik sor | 7. Robert Kubica 1’16.552 Renault | |
8. Michael Schumacher 1’16.925 Mercedes | ||
Ötödik sor | 9. Felipe Massa 1’17.101 Ferrari | |
10. Vitaly Petrov 1’17.656 Renault | ||
Hatodik sor | 11. Jenson Button 1’19.288 McLaren-Mercedes | |
12. Kamui Kobayashi 1’19.385 Sauber-Ferrari | ||
Hetedik sor | 13. Nico Rosberg 1’19.486 Mercedes | |
14. Jaime Alguersuari 1’19.581 Toro Rosso-Ferrari | ||
Nyolcadik sor | 15. Nick Heidfeld 1’19.899 Sauber-Ferrari | |
16. Vitantonio Liuzzi 1’20.357 Force India-Mercedes | ||
Kilencedik sor | 17. Timo Glock 1’22.130 Virgin-Cosworth | |
18. Jarno Trulli 1’22.250 Lotus-Cosworth | ||
Tizedik sor | 19. Heikki Kovalainen 1’22.378 Lotus-Cosworth | |
20. Sebastien Buemi* 1’19.847 Toro Rosso-Ferrari | ||
Tizenegyedik sor | 21. Lucas di Grassi 1’22.810 Virgin-Cosworth | |
22. Christian Klien 1’23.083 HRT-Cosworth | ||
Tizenkettedik sor | 23. Adrian Sutil* 1’20.830 Force India-Mercedes | |
24. Bruno Senna 1’23.796 HRT-Cosworth |
*öthelyes rajtbüntetés a Koreában történtek miatt.
Vettel: Sok mentőautó van szolgálatban, ne tőlem kérjenek segítséget
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel tisztában van azzal, hogy Brazíliában nem hibázhat, továbbá, hogy Fernando Alonso előtt kell célba érkeznie ahhoz, hogy életben tartsa a bajnoki esélyeit. A német pilóta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjúban a bajnoki harcról, valamint a kollégájáról, Mark Webberről is mesélt.
Sao Paulóban legalább egy ponttal többet kell szerezned Fernando Alonsónál ahhoz, hogy bajnok lehess. Valamit máshogyan teszel?
Sebastian Vettel: "Nem, ugyanúgy készülök, mint máskor. A cél változatlan, nyerni akarok."
A Red Bull versenytempója megfelelő ehhez?
Sebastian Vettel: "Bizakodó vagyok, hiszen már megmutattuk, hogy minden pályán jól megy az autó. A brazil pálya kedvez nekünk."
Szerinted mennyi esélyed van a bajnoki címre?
Sebastian Vettel: "Álltam már jobban is, de azért még van esélyem. A sok fordulat után az is csoda, hogy még esélyesek vagyunk. Dél-Koreában láthattuk, hogy milyen gyorsan fordulhat a kocka. Reménykedem. Két jó eredményre és egy kis szerencsére is szükségem lesz. Nem fogjuk feladni."
Ez kritikus helyzetet teremthet. Mark Webber adott esetben számít a segítségedre. Mi a véleményed erről?
Sebastian Vettel: "Még sok dolognak kell történnie ahhoz, hogy erről kelljen filozofálni. Aki segítségre szorul, meg is kapja. Az FIA elég mentőautót állított szolgálatba, szóval nem én vagyok az illetékes segélykérés esetén."
Szóba került a csapaton belül, hogy esetleg segítened kell?
Sebastian Vettel: "Sokkal kevesebbet beszélünk erről, mint gondolnád. Nem értem, hogy miért beszélnek erről olyan sokat. Bizonyos helyzetben lehet, hogy téma lesz. De ettől még messze vagyunk."
A depóban mindenki arról beszél, hogy mit kellene tennie a Red Bullnak.
Sebastian Vettel: "Lehet, de én magamért versenyzek. A helyzet egyszerű, meg akarom nyerni a címet. Az esélyem megvan rá. Először megpróbálok két jó versenyt futni. Ennyi."
Mikor jönne el az ideje annak, hogy segítesz Webbernek?
Sebastian Vettel: "Nem tudom. Majd valaki megmondja, hogy mikor jön el az ideje. Akár tetszik nekem, akár nem."
Webber nemrég azt mondta, hogy te vagy a kedvenc a csapatnál. Igaz ez?
Sebastian Vettel: "Szerintem nem. A csapat mindkettőnknek remek autót adott, amellyel rendszeresen harcba szállhatunk a győzelemért. Egy versenyző nem is akarhat ennél többet. Én legalábbis három évig erről álmodtam."
Webber azt mondja, hogy kettőtök között tízévnyi különbség van.
Sebastian Vettel: "Ó, ő már annyi mindent mondott már az idén."
Gyorsabb vagy, mint ő?
Sebastian Vettel: "Remélem, ezért vagyok itt."
Miért mondod, hogy reméled? Kilenc első rajtkockát szereztél, ő ötöt.
Sebastian Vettel: "Nézzük úgy, hogy a szezonban történt dolgok után soha nem leszünk jó haverok. Mindig és mindenhol megpróbálom megverni őt. Problémám azonban nincs vele, és mint versenyzőt, tisztelem. További részletekbe viszont nem akarok bocsátkozni. Talán jobb, ha a véleményemet megtartom magamnak. Nem hiányzik most egy vita."
A Hockenheimringen a Ferrari Massa elé vezényelte Alonsót. Mi a véleményed a csapatsorrendről?
Sebastian Vettel: "A szabályok tiltják. Michael Schumacher a verseny után azt mondta, hogy mindig is volt csapatutasítás és mindig is lesz. Ezt mindenki tudja, de ő volt az egyetlen, aki ezt kimondta. Mindenki ismeri a játékot. Nagyon sok pénz, hatalom és fáradtság áll a dolgok mögött. Ha valaki esélyt lát arra, hogy ezzel [csapatsorrenddel] megverje az ellenfelét, akkor alkalmazni fogja a csapatutasítást."
Feltetted már magadnak a kérdést, hogy miért éppen nálad fordultak elő technikai hibák, összesen öt, míg Webbernél csak kettő?
Sebastian Vettel: "Természetesen. Ausztráliában egész nagy előnyöm volt, amikor kiestem. Akkor a sarokba hajítottam a sisakomat és azt kérdeztem, hogy miért mindig velem fordul ez elő? De nem szabad görcsössé válni, és arra kell törekedni, hogy a jövőben ne legyen ilyen hiba. Én lennék az utolsó, aki azt mondja egy szerelőnek, hogy hé, miért nem húztad meg azt a csavart? Teljes mértékben megbízom a csapatban. Soha nem vádolnék meg senkit, ahhoz túl jó a kapcsolatom mindenkivel."
Lehet, hogy a vezetési stílusod miatt van ennyi technikai nehézséged?
Sebastian Vettel: "Vannak versenyzők, akik úgy vezetnek, hogy tönkremegy az autójuk, de én nem tartozom közéjük. Egyedül a bérautókkal bánok csúnyán, a sajátommal soha."
Milyen gyenge pontja van a Red Bullnak?
Sebastian Vettel: "Nem olyan megbízható, mint szeretnénk. Ezen a jövőben javítani kell, de probléma nélkül sem lehet megúszni az évet. A Ferrarinak akkor sem sikerült, amikor ők voltak a legjobbak."
Dél-Koreában tönkrement a motorod, most pedig olyan erőforrással kell rajthoz állnod, amivel már két versenyt futottál. Ez hátrányt jelenthet?
Sebastian Vettel: "Nem aggódom. Bizakodó vagyok, hogy sem itt, sem Abu Dzabiban nem lesznek problémák."
Alonsónak is régebbi erőforrást használnia, bízol benne, hogy tönkremegy?
Sebastian Vettel: "Nem, ezt egyik ellenfelemnek sem kívánnom. De szívesen elfogadnék egy ilyen ajándékot."
Vettel és Alonso is Hülkenberg segítségére számít
Meglepő eredmény született a Brazil Nagydíj időmérő edzésén, ahol a Williams versenyzője, Nico Hülkenberg szerezte meg az első rajtkockát. A német pilóta a négy bajnoki aspiráns – Sebastian Vettel, Mark Webber, Lewis Hamilton, Fernando Alonso – elé sorakozhat fel a rajtrácsra, ezért többen is az ő segítségében bíznak.
Sebastian Vettel a Bild am Sonntag című lapnak elmondta, hogy már kidolgozta a taktikát arra, hogy hogyan nyerje meg a versenyt a második rajtkockából. "A rajtnál szeretném megelőzni Nicót, aki ezt követően feltartja a többieket, én pedig beviszem az autót a célba."
Vettel bízik abban, hogy működik a terve, a csapattársa, Mark Webber azonban mindent el fog követni annak érdekében, hogy ne így legyen: "A rajtnál megpróbálom megelőzni Sebet – ha nem sikerül, a versenyen végig támadni fogok."
A bajnoki tabella éllovasa, Fernando Alonso az 5. helyről rajtolhat, ezért tisztes távolságból szemlélheti riválisai küzdelmét. "Nekik többet kell kockáztatniuk. Nagyszerű lenne, ha Nico nyerne, mert azzal értékes pontokat venne el a vetélytársaimtól. Az első és a második helyezett közötti pontkülönbség a legnagyobb."
Utolsó kommentek