www.kimiraikkonen.com

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

More..

2010.11.25. 10:11 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel és Webber is bemutatót tart a hétvégén
 
Mielőtt a Red Bull RB6-osal Sebastian Vettel a düsseldorfi Race of Championson tartana bemutatót, a világbajnok a német főváros, Berlin utcáin köröz, míg Mark Webber 8000 mérfölddel távolabb, Perth-ben kápráztatja el a közönséget.
 
"Az idei évben sikerült minden kívánságom megvalósítani, de még van valami, amit szeretnék" - írta Vettel honlapján. "Mindig szerettem volna szombaton Berlinben néhány kört megtenni és ezt az álmom teljesíthetem."

A düsseldorfi Race of Champions kezdete előtt néhány órával Vettel Berlin utcáin egy ideiglenes pályán tart bemutatót, több ezer rajongó láthatja így a Formula-1 világbajnokát a Brandenburg-Kapu és a Yitzhak-Rabin-Strasse között, ahol az ideiglenes boxutcát alakítják ki.

Ausztráliában a Red Bull másik pilótája, Mark Webber - aki szülővárosában, Queanbeyanban tölti pihenését - a nyugati partra utazik és egy bemutatóval ünnepli idei négy futamgyőzelmét. 2009-ben Mark 28 év után Ausztrália első Formula-1-es futamgyőzelmét ünnepelhette.
 
A régi pontrendszer szerint is Vettel nyert volna
 
jelenlegi pontrendszer szerinti végeredmény:

Az első 10 helyezett kapott pontot

Győzelem: 25 pont
2. helyezés: 18 pont
3. helyezés: 15 pont
4. helyezés: 12 pont
5. helyezés: 10 pont
6. helyezés: 8 pont
7. helyezés: 6 pont
8. helyezés: 4 pont
9. helyezés: 2 pont
10. helyezés: 1 pont

Pilóták világbajnoksága:

1. Sebastian Vettel - 256 pont
2. Fernando Alonso - 252 pont
3. Mark Webber - 242 pont
4. Lewis Hamilton - 240 pont
5. Jenson Button - 214 pont
6. Felipe Massa - 144 pont
7. Nico Rosberg - 142 pont
8. Robert Kubica - 136 pont
9. Michael Schumacher - 72 pont
10. Rubens Barrichello - 47 pont
11. Adrian Sutil - 47 pont
12. Kamui Kobayashi - 32 pont
13. Vitalij Petrov - 27 pont
14. Nico Hülkenberg - 22 pont
15. Vitantonio Liuzzi - 21 pont
16. Sebastien Buemi - 8 pont
17. Pedro de la Rosa - 6 pont
18. Nick Heidfeld - 6 pont
19. Jaime Alguersuari - 5 pont

Konstruktőri világbajnokság:

1. Red Bull-Renault - 498 pont
2. McLaren-Mercedes - 454 pont
3. Ferrari - 396 pont
4. Mercedes GP - 214 pont
5. Renault - 163 pont
6. Williams-Cosworth - 69 pont
7. Force India-Mercedes - 68 pont
8. Sauber-Ferrari - 44 pont
9. Toro Rosso-Ferrari - 13 pont
10. Lotus-Cosworth - 0 pont
11. Hispania-Cosworth - 0 pont
12. Virgin-Cosworth - 0 pont

Az előző szezont pontrendszere alapján így alakult volna a végeredmény:

Az első nyolc helyezett kapott pontot

Győzelem: 10 pont
2. helyezés: 8 pont
3. helyezés: 6 pont
4. helyezés: 5 pont
5. helyezés: 4 pont
6. helyezés: 3 pont
7. helyezés: 2 pont
8. helyezés: 1 pont

Pilóták világbajnoksága:

1. Sebastian Vettel - 104 pont
2. Fernando Alonso - 101 pont
3. Lewis Hamilton - 100 pont
4. Mark Webber - 97 pont
5. Jenson Button - 87 pont
6. Felipe Massa - 57 pont
7. Nico Rosberg - 55 pont
8. Robert Kubica - 52 pont
9. Michael Schumacher - 25 pont
10. Rubens Barrichello - 15 pont
11. Adrian Sutil - 15 pont
12. Kamui Kobayashi - 9 pont
13. Vitalij Petrov - 9 pont
14. Nico Hülkenberg - 6 pont
15. Vitantonio Liuzzi - 5 pont
16. Pedro de la Rosa 2 pont
17. Sebastien Buemi - 1 pont
18. Nick Heidfeld - 1 pont

Különbség a 2010-es eredményhez képest:
- Hamilton a harmadik helyen végzett volna, Webber előtt
- Barrichello és Sutil egyenlő pontszámmal végzett volna a 10. és 11. helyen
- De la Rosa megelőzte volna Buemit a 16. helyen és több pontot szerzett volna helyettesénél, Nick Heidfeldnél
- Alguersuari nem szerzett volna pontot a szezonban

Konstruktőri világbajnokság

1. Red Bull-Renault - 201 pont
2. McLaren-Mercedes - 187 pont
3. Ferrari - 158 pont
4. Mercedes GP - 80 pont
5. Renault - 61 pont
6. Williams-Cosworth - 21 pont
7. Force India-Mercedes - 20 pont
8. Sauber-Ferrari - 12 pont
9. Toro Rosso-Ferrari - 1 pont
10. Lotus-Cosworth - 0 pont
11. Hispania Cosworth - 0 pont
12. Virgin-Cosworth - 0 pont

Különbség a 2010-es eredményhez képest:
- A Williams megelőzte volna egy ponttal a Force Indiát a hatodik helyen
- A Toro Rosso csak egy pontot szerzett volna, ezzel leggyengébb eredményét érte volna el fennállása óta

Az 1991-2002-es szezon pontrendszere alapján így alakult volna a végeredmény:

Az első hat helyezett kapott pontot

Győzelem: 10 pont
2. helyezés: 6 pont
3. helyezés: 4 pont
4. helyezés: 3 pont
5. helyezés: 2 pont
6. helyezés: 1 pont

Pilóták világbajnoksága

1. Sebastian Vettel - 84 pont
2. Fernando Alonso - 81 pont
3. Mark Webber - 76 pont
4. Lewis Hamilton - 76 pont
5. Jenson Button - 61 pont
6. Felipe Massa - 34 pont
7. Nico Rosberg - 28 pont
8. Robert Kubica - 26 pont
9. Michael Schumacher - 11 pont
10. Rubens Barrichello - 6 pont
11. Adrian Sutil - 5 pont
12. Vitalij Petrov - 3 pont
13. Kamui Kobayashi - 1 pont
14. Nico Hülkenberg - 1 pont
15. Vitantonio Liuzzi - 1 pont

Különbség a 2010-es eredményhez képest:
- Hamilton egyenlő pontszámmal állt volna Webberrel, habár az ausztrál pilóta több futamgyőzelme miatt megtarthatta volna harmadik helyét.
- Barrichello a 10. helyen több pontot szerzett volna, mint Sutil a 10. helyen
- Petrov Kobayashi elé került volna a 12. helyre, a japán pilóta Hülkenberghez és Liuzzihoz hasonlóan egy pontot szerzett volna
- Buemi, de la Rosa, Heidfeld és Alguersuari nem kapott volna pontot

Konstruktőri világbajnokság

1. Red Bull-Renault - 160 pont
2. McLaren-Mercedes - 137 pont
3. Ferrari - 115 pont
4. Mercedes GP - 39 pont
5. Renault - 29 pont
6. Williams-Cosworth - 7 pont
7. Force India-Mercedes - 6 pont
8. Sauber-Ferrari - 1 pont
9. Toro Rosso-Ferrari - 0 pont
10. Lotus-Cosworth - 0 pont
11. Hispania-Cosworth - 0 pont
12. Virgin-Cosworth - 0 pont

Különbség a 2010-es eredményhez képest:
- A Williams egy ponttal megelőzte volna a Force Indiát a hatodik helyen
- A Sauber egy pontot szerzett volna
- A Toro Rosso számára nem sikerült volna a pontszerzés

Hogyan alakult volna a világbajnokság első öt helyezése Bernie Ecclestone éremrendszere alapján? A felvetés szerint a dobogós helyezettek között arany, ezüst és bronz érmet osztottak volna.

1. Sebastian Vettel - 5 arany, 2 ezüs, 3 bronz, 3 negyedik helyezés
2. Fernando Alonso - 5 arany, 2 ezöst, 3 bronz, 2 negyedik helyezés
3. Mark Webber - 4 arany
4. Lewis Hamilton - 3 arany
5. Jenson Button - 2 arany
 
Vettel visszatért Formula BMW-be
 
Egy héttel azt követően, hogy a sport legfiatalabb Formula-1-es világbajnoka lett, a Red Bull Racing pilótája, Sebastian Vettel visszatért a gyökerekhez, a Formula BMW egyik versenyére látogatott el.
 
Vettelt évekig szoros szálak fűzték a BMW-hez és hétfőn a német pilóta a Formula BMW Talent Kupa viadalán vett rész a spanyolországi Cartagenában, ezen a versenyen a fiatal pilótáknak biztosítanak lehetőséget tehetségük megmutatásához. A versenyen a fiatal pilóták ingyenesen vehettek részt, amely a BMW Motorsport új fejlesztési programja.

Sebatian tanácsokkal látta el a fiatal pilótákat és első szárnypróbálgatásaikat tekintette meg. Majd ő is a pályára gurult, néhány kört teljesített az FB02-vel.

"Több pilótának, aki ebben a szériában vesz részt, a Formula BMW az első lépés a gokartból a formula autós versenyzésbe. Az FB02 valódi versenyautó és mindennel rendelkezik, ami egy pilótának szükséges ahhoz, hogy tovább lépjen a versenyszériákban. 2003-ban újonc bajnok voltam és 2004-ben a 20 versenyből 18-cat megnyerve bajnok lettem. Ez mindig nagyon különleges marad számomra. Akkor minden győzelem után egy mosolygós matricát ragasztottunk az autóra. Az év végére az orrkúp majdnem tele volt velük. Sok, jó emlékem van ezekről a napokról, sok barátot szereztem, akik még ma is közel állnak hozzám. Cartagenában voltam, a Formula BMW nagyköveteként. Nagyszerű élmény volt visszaülni a régi autóba és néhány kört teljesíteni minden nyomás nélkül. A lényeg, élvezd, amit csinálsz. Csak akkor tudsz extra egy-két tizedmásodpercet kihozni magadból, amely különbséget jelenthet. Ez az én üzenetem a lányoknak és a fiúknak, akik a 2011-es Talent Kupán nyomni fogják a gázt."
 

A Red Bullt bosszantották a riválisok vádaskodásai

 

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey elmondta, hogy nagyon bosszantó volt számára, hogy riválisaik az egész szezonban árgus szemekkel figyelték későbbi vb-győztes versenygépüket, csak hogy találjanak rajta valamit, amit kifogásolni lehet a szövetségnél.

Az energiaital-gyárosok versenygépe már az első futamtól kezdve a riválisok célkeresztjében volt, hiszen az első perctől fogva egyértelmű volt az RB6 kimagasló fölénye, amit sokan nem tudtak hova tenni, így a legegyszerűbb az volt, hogy megpróbálták bebizonyítani, hogy nem felel meg minden tekintetben a szabályoknak, ami többszöri próbálkozás ellenére sem sikerült nekik.

legkeményebb össztűzben a nyáron, a Magyar Nagydíj után volt a csapat, hiszen mindenki azzal gyanúsította őket, hogy a megengedettnél jobban hajlik autójuk első szárnya, ami hatalmas előnybe repíti őket a „gyorsfolyású” ringeken.

Bár mindvégig tudta, hogy semmit nem találhat az FIA, hiszen minden szabályos az autón, Newey mégis elmondta, hogy felettébb bosszantó volt számára, hogy mindenki ujjal mutogatott rájuk, ami egy sajnálatos történés volt idei sikeres szezonjuk során.

„Nem zavaró, sokkal inkább bosszantó volt” – mondta a sztártervező a Red Bull Racing weboldalán. „Azt kell mondjam, hogy még soha nem tapasztaltam ehhez hasonlót. A bajnokság nagy része arról szólt, hogy ujjal mutogattak ránk a paddock-ban.”

„Bosszantó mindez, de a lényeg az, hogy az első szárnyunkról egy mélyreható vizsgálat után egyértelműen kiderítette a szövetség, hogy teljesen szabályos, és kielégíti a regulákat. Mivel minden bejelentést komolyan kell vennie, az FIA ezt az ügyet is kivizsgálta, és az is kiderült, hogy amit csináltunk, az teljesen szabályos volt.”

A Red Bull kvalifikációs gyorsasága már az első versenyen szembetűnő volt, és a riválisok egyből elkezdték támadni a csapatot, azzal vádolták meg őket, hogy játszanak versenygépeik hasmagasságával, és az időmérő végén valamilyen, nem éppen szabályos módon, leültetik autóikat, ezzel nagyobb tapadást elérve.

Newey elmondta, hogy soha nem vizsgálta meg, hogy valóban javult-e a teljesítményük a Q3-ban az első két etaphoz képest, de határozottan cáfolta, hogy bármit is trükköztek volna, ami egyébként a gépátvételek során minden bizonnyal ki is derült volna.

„Ez egy mítosz” – folytatta. „Hogy őszinte legyek, nem vagyok abban biztos, hogy a Q3-as teljesítményünk más lett volna, mint a Q1-es illetve a Q2-es az időmérő edzéseken.”

„Nem foglalkoztam azzal, hogy beleássam magam a statisztikákba, de úgy gondolom, hogy ez egy olyan sztori, ami akkor kezdődött, mikor versenyzőink egyszer vagy kétszer javítottak a teljesítményükön a Q3-ban, és hirtelen mindenki erről kezdett el írni, így egy elfogadott ténnyé vált, anélkül, hogy bármi valóságalapja lett volna.”

„Néha ez azért lehetett, mert az első két etapban csak egy gyorskört futottunk a keményebb keverékeken, ezért úgy tűnt, más a helyzet a Q3-ban a lágyabb gumikon, de az alapötlet semmi több mint egy szimpla mítosz.”

Newey korábban többször is elmondta, hogy a 2009-ben bevezetett szabálymódosítások sokat segítettek nekik a felzárkózásban, illetve abban, hogy a középmezőnyből kitörjenek, és az idei évben megszerezzék a bajnoki címet.

Azonban jövőre ismét újabb szabályok jönnek – betiltásra kerül a dupla diffúzor illetve az F-csatorna, visszatér a KERS, és érkeznek a Pirelli gumik –, ami elméletben nem kedvezhet a Red Bullnak, ám Newey elmondta, hogy véleménye szerint ezzel nem lesz probléma.

„A sajnálatos dolog ezekben a változtatásokban, hogy mind megszorítások” – magyarázta.

„Betiltásra kerül a dupla diffúzor, ami már mindenki autóján ott van, így a tiltások miatt kisebb lesz a csapatok mozgástere, nem lesz hely annyi új ötletnek, de ez nekünk nem feltétlenül rossz dolog.”

„A gumik is megváltoznak, jövőre a Pirelli termékeivel fogunk körözni. Azonban igazából még semmit nem tudtunk ezekről az abroncsokról, hiszen a múlt heti teszten csak arra volt lehetőségünk, hogy kipróbáljuk őket.”

„Éppen ezért lehetetlenség megjósolni, hogy miként fognak teljesíteni, így nem is lehet köréjük tervezni az autót.”

Vettel minden rekordot megdönthet a Forma-1-ben

 

Sebastian Vettel még legalább tizenöt évig a Forma-1-ben versenyezhet, ami idő alatt számos bajnoki címet nyerhet, mondja Mario Theissen, akinek csapatában mutatkozott be a fiatal tehetség a királykategóriában.

A BMW Motorsport igazgatója büszke a német versenyzőre, akit 2006-ban igazolt le a BMW Sauber F1 Team tesztpilótájának, majd egy évre rá, Robert Kubica montreali balesete után, rajthoz állított az Amerikai Nagydíjon, ahol debütáló versenyén azonnal pontot szerzett.

„Fantasztikus munkát végzett, különösen az utolsó négy versenyen, mikor egyre nagyobb volt a nyomás a résztvevőkön” – mondta Theissen az Autosportnak, mikor arról kérdezték, hogy mit szól Vettel idei sikeréhez.

„Mikor nem úgy alakultak a dolgok, ahogy azt szerette volna, higgadt maradt. A négy vagy öt bajnoki esélyes közül pedig a legfiatalabb volt az, aki a legkevesebb hibát vétette. Ez pedig nagyon jó dolog.”

„Egy élversenyző, a legjobbak közül való a Forma-1-ben, és még csak 23 éves. Ha minden jól alakul, akkor még további 15 évet tölthet el a Forma-1-ben, szóval elég sok bajnokság lesz, amit meg tud nyerni, feltéve, ha egy megfelelő autót kap csapatától.”

Mivel a BMW Saubernél nem volt akkor üres hely, Theissen megegyezett a Red Bullal, hogy elengedi a német versenyzőt, aki még abban az évben, a Scuderia Toro Rosso színeiben pályára gördülhetett a szezon második felében.

Vettel a következő idényt is a faenzai alakulatnál töltötte, megszerezte első pole pozícióját és futamgyőzelmét az Olasz Nagydíjon, ami még inkább megerősítette a Red Bullt abban, hogy átemelje az „A” csapatba, így 2009-től a Red Bull Racing versenyzőjeként állhatott rajthoz.

Vettel felhúzta a zöldeket

A 23 éves német pilóta az alpesi adóparadicsomban található Ellighausenben él, és birtokán szeretne egy 20x6 méteres úszómedencét, valamint egy teniszpályát kialakítani. A telek egy része azonban természetvédelmi területen fekszik, amelybe "belelógna" a tervezett sportpálya.

A 145 lakosú svájci falucska vezetősége kedden nagy többséggel megszavazta, hogy a neves polgártárs kedvéért - aki meglepetésre maga is részt vett a vitában - némileg módosítsák a védett terület határait.

A környezetvédők panaszt tettek a döntés ellen. Raimund Rodewald, a Természetvédelmi Alap vezetője korábban leszögezte:

"Az még nem lenne gond, ha a medencét közelebb helyezné el a házhoz, de a teniszpálya nem megoldható. Michael Schumacher is inkább elköltözött a Genfi-tóhoz, amikor a környezetvédők keresztülhúzták a számításait az appenzelli álomházának építésénél."

Vettel tavaly megvásárolt birtokán egyebek között halastó is található, a főépületet egy régi parasztház alkotja.

Vettel újabb álma válik valóra: Berlinben száguldozhat

Sebastian Vettel a hét végén Berlinben és Düsseldorfban folytatja a Formula–1-es világbajnoki címének ünneplését. Szombat délelőtt a német főváros egyik legjelentősebb utcáján, a brandenburgi kapuhoz vezető Fan Meilén száguldozik Red Bull-Renault-jával, majd részt vesz az autósport szokásos évadzáró gáláján, az idén Düsseldorfban megrendezendő Bajnokok Tornáján.

A hétköznapokon többsávos sugárútként működő Fan Meile általában a német labdarúgó-válogatott sikereinek ünnepléséül szolgál a szurkolók tömegei számára, de most Vettel és F1-es autója foglalja el.

„Életem egyik  legszebb álma válik valóra ezzel a lehetőséggel" – mondta Vettel, aki a Bajnokok Tornáján (Race of Champions) már állandó vendégnek számít, a legutóbbi három évben Michael Schumacherrel párban megnyerték a nemzetek különversenyét. Vettel az idén is a hétszeres világbajnok párjaként indul.

Vettel: Soha nem éreztem még ilyen jól magam otthon

A Red Bull-Racing német versenyzője elmondta, soha ezelőtt nem érezte olyan jól magát otthon, mint most.

Sebastian minden percét kiélvezi a bajnoki sikernek.

Pár esztendővel ezelőtt nem sokan ismerték a német pilótát Heppenheim-ben, most pedig minden róla szól, és Vettelheim-nek nevezik a szülővárosát.

2010 Formula-1 világbajnoka érthetően nagyon boldog.

„Soha ezelőtt nem voltam még ilyen boldog otthon. Még mindig hihetetlen az, ami velem történik. Továbbra is olyan, mint egy álom. Fantasztikus érzés, és minden percét élvezem ennek az egésznek.” – mondta Sebastian Vettel.

„Most csak ennek élek, de elismerem, minden eddiginél elfoglaltabb vagyok jelenleg.” 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr852472079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása