www.kimiraikkonen.com

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

News *

2011.03.02. 17:32 | Andrejja | Szólj hozzá!

Whitmarsh: Az emberek nem veszik észre, hogy Kimi milyen okos srác

 

Kimi Räikkönen összesen kilenc évet töltött a száguldó cirkusz mezőnyében, ahol 62 alkalommal állhatott fel a pódiumra, ebből tizennyolcszor a dobogó legmagasabb fokán ünnepelhetett. A finn pilóta 2002 és 2006 között a McLaren színeiben többször is közel állt a bajnoki cím megszerzéséhez, amelyet végül 2007-ben, a Ferrarival sikerült megnyernie.

A szakértők többsége meg van győződve arról, hogy Räikkönen különleges tehetséggel van megáldva, de akadnak kritikusok is, akik csak a gyorsaságát ismerik el, a technikai érzékét és a vezéregyéniségét nem. A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh a Motor Sport magazinnak adott interjúban elmondta, hogy aki azt hiszi, hogy a "Jégember" mindössze gyors, az nagyot téved.

"Soha nem titkoltam, hogy nagy rajongója vagyok Kiminek. Szerintem sokan alábecsülik őt – azt mindenki tudja, hogy mennyire gyors, azt viszont sokan nem realizálják, hogy mennyire okos és milyen nagyszerű technikai visszajelzéseket tud adni a csapatának" – jelentette ki a szakember, aki meg van győződve arról, hogy Räikkönen a képességei felől többszörös bajnok is lehetne.

"Kimi egy bajnoki címet nyert, de úgy gondolom, hogy ennél sokkal többet is elérhetett volna" – folytatta a szakember, aki elismerte, hogy a Ferraritól való távozása után vissza akarta hívni a pilótát a McLarenhez.

"Komoly tárgyalásokat folytattunk, amelyeket én kezdeményeztem. Nagyon örültem volna, ha sikerül, hiszen én mindig is remekül kijöttem vele. Már egész jól haladtunk a tárgyalásokkal, ekkor azonban kiderült, hogy akár Jensont is megszerezhetjük. Ajánlatot tettem neki, Jenson pedig vállalta a kihívást. Ennek is nagyon örülök" – tette hozzá a wokingi brigád első embere.

Heidfeld kissé dühös Räikkönenre

Kimi Räikkönen 2001-ben a Sauberben, Nick Heidfeld csapattársaként debütált a Formula-1-es világbajnokságban, ahol az első évben kilenc pontot szerzett. Bár Heidfeld 12 pontjával két hellyel márkatársa előtt végzett a versenyzői összesítésben, a McLaren-Mercedes vezetősége mégis Räikkönent szerződtette le az akkor távozó Mika Häkkinen helyére.

Heidfeld az Autosportnak adott interjúban beismerte, hogy zavarta fiatal márkatársa kinevezése. "Azt gondoltam, hogy a Saubertől egyenes út vezet a McLarenhez, ugyanis a második Formula-3-as szezonom óta ők támogattak. Az autóm festése olyan volt, mint az Ezüstnyilaké."

A Formula-3 után "Quick Nick" két évet töltött a Formula-3000-ben, ahol 1999-ben bajnoki címet nyert. A német pilóta a bajnoki évében a McLaren tesztpilótája volt, majd a következő szezonban a Prost csapat színeiben debütált a Formula-1-ben. 2001-ben már a Sauber alakulatát erősítette, ahol a Brazil Nagydíjon elért harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet.

"Az első Sauberes évem után jó esélyem volt arra, hogy a McLarenhez szerződjek, ők mégis Kimit választották. Később valóban bajnoki címet nyert, de erre én is esélyes lehettem volna. Sokat gondolkoztam ezen, és felállítottam a saját elméletemet is, de ezt nem fogom megosztani a nyilvánossággal. Annyit viszont elmondhatok, hogy véleményem szerint Kimi egyénisége nem igazán passzolt a csapat image-éhez" – tette hozzá a 33 éves pilóta, akinek ezt követően is voltak nehézségei a csapatkereséssel.

Három, a Sauber Teamnél töltött év után Heidfeldnek a Jordan színeiben kellett bizonyítania, majd 2005-ben szinte az utolsó pillanatig várnia kellett, amíg kiderült, hogy versenyezhet, ugyanis a Williams hosszú ideig nem tudott választani közte és Antonio Pizzonia között. "Több hónapon keresztül ment a huza-vona, hogy ki kapja az ülést. Még az autó valenciai bemutatója előtt sem tudtuk, hogy Antonio vagy én vezethetem majd az autót. Kaptam pozitív visszajelzéseket a gyárból, de Frank Williams senkinek sem árulta el a döntését. Tíz perccel a bemutató előtt behívattak egy szobába, ahol Frank várt ránk. Először Antonio ment be, ezért megpróbáltam olvasni az arcáról, de nem sikerült semmit sem kideríteni."

Amikor Heidfeld megtudta, hogy őt választották, visszafogottan örült a hírnek. "Nem ujjongtam örömömben, de boldog voltam. Egy hatalmas kő esett le a szívemről. A bemutatón nagyon sajnáltam Antoniót, aki mellettem ült és azt mondta, hogy annak is örül, hogy tesztpilóta lehet."

A Williamsnél töltött egy év után Heidfeld visszatért a Sauberhez, amely immár a BMW többségi tulajdonában volt. A svájci-német brigádnál töltött négy év alatt Nick nyolc dobogós helyet szerzett, 2010-re azonban nem sikerült ülést találnia, így a Mercedes, majd a Pirelli tesztpilótája lett. Az évad utolsó öt versenyére ismét versenyzői ruhát ölhetett és a Sauber színeiben bizonyíthatott, az új szezonban azonban már nem maradhatott a régi csapatánál, ezért úgy tűnt, ismét be kell érnie a Mercedes tesztpilótai posztjával. Robert Kubica februári ralis balesete azonban egy nem várt lehetőséghez juttatta Heidfeldet, aki korábbi csapattársa helyén, a Lotus-Renault színeiben versenyzik a 2011-es szezonban.

Lauda csajozni tanítja Vettelt

 

A korábbi háromszoros világbajnok, Niki Lauda szórakoztató bepillantást engedett Sebastian Vettelnek a Formula–1 korábbi világbajnokainak „vad” viselkedésébe.

Egy közös interjú során a regnáló világbajnok Sebastian Vettel arról érdeklődött az exversenyző Niki Laudánál, hogy megérdemelten kapta-e a sport néhány legendás versenyzője a pályán kívül a „vadkutya” becenevet.

„Elmondom az igazat” – válaszolta Lauda egy Red Bulletin-cikkben. „A legjobb példa erre az 1984-es Portugál Nagydíj, ami a világbajnokság szempontjából döntő fontosságú volt jómagam és (Alain) Prost számára.”

„Az edzőm, Willi Dungl mondta, hogy van egy szőke, olasz nő, aki folyamatosan utánam érdeklődik. Azonnal odamentem, hogy lássam. Mivel udvarias vagyok, péntek este elmentünk vacsorázni, mire ő megkérdezte, hogy nem ehetnénk-e ismét együtt szombaton. Mondtam neki, ez nem lehetséges, de este 8 és 10 óra között feljöhet a szobámba.”

„Mondtam neki, hogy 10-kor már aludnom kell, mivel másnap világbajnok akarok lenni. Azt mondta, hogy rendben és tíz perccel 10 előtt el is tűnt. Úgy aludtam, mint egy isten” – vigyorgott Lauda.

Majd így folytatta: „Az én drága csapattársam, Prost reggel a garázsban volt és magában vigyorgott. Megkérdeztem, hogy min mosolyog, mire ő azt mondta – elhihetik nekem –, hogy a múlt éjjel megkapta Stephanie monacói hercegnőt.”

„Megkönnyebbültem” – magyarázta Lauda –, „így 1-1 volt, és eljött a versenyzés ideje. Néhány órával később harmadjára lettem világbajnok.”

Lauda végül elismerte, hogy „a mai F1-es sztárok erkölcse talán jobb”.

Pirelli vs.Vettel - a gyártó visszavágott

A címvédő Sebastian Vettel a ServusTV-nek adott interjúban arra panaszkodott, hogy a Pirelli abroncsai túl gyorsan elhasználódnak, továbbá hogy túl nagy a különbség az egyes keverékek között, valamint hogy véleménye szerint a pilóták rendelkezésére álló hat szett gumit nehéz lesz beosztani úgy, hogy az időmérőn és a versenyen se szenvedjenek hátrányt.

Az olasz gyártó természetesen nem hagyta szó nélkül a kritikát, és közleményben reagált a Red Bull-pilóta kijelentéseire. "A csapatok és a szövetség kívánsága volt, hogy olyan gumikat gyártsunk, amelyek gyorsabban elkopnak, mint a korábbi keverékek. Mi ennek eleget is tettünk a látványosabb versenyek érdekében. Nem helyes azt állítani, hogy ez probléma elé állítja a sportot, hiszen ez egy remek lehetőség arra, hogy javítsunk a show-n."

"Hozzá kell tenni, hogy az eddigi téli tesztek során nem voltak ideálisak a körülmények, sem az időjárás, sem a pályaviszonyok terén. Bízunk benne, hogy a jövő heti barcelonai tesztek során mindenkinek lehetősége lesz arra, hogy felmérje a gumik valós teljesítményét. Továbbra is szorosan együttműködünk a csapatokkal, és nagy figyelmet fordítunk a visszajelzésekre is" – áll a közleményben.

Whitmarsh: Räikkönen egy okos és alábecsült pilóta

Martin Whitmarsh, a McLaren csapat főnöke szerint Kimi Räikkönen igenis egy rendkívül okos pilóta, aki nagyon komoly technikai készséggel rendelkezik.

Whitmarsh úgy véli, hogy sokan csak alábecsülik a finn „Jégember” képességét.

Kimi Räikkönen 2002 és 2006 között volt tagja a legendás McLaren istállónak. Noha Räikkönen nem Wokingban, hanem 2007-ben Maranellóban ért fel a csúcsra, sokan úgy vélik, hogy a McLaren csapatnál teljesített a legjobban.

A sajtóban nem vonják kétségbe Kimi gyorsaságát, de vannak, akik szerint Räikkönen technikai tudása nulla az autókat illetően.

Legutóbb Nick Heidfeld, a Lotus Renault GP Team német versenyzője nyilatkozott úgy, hogy nem volt feltétlen jó ötlet Räikkönen szerződtetése a McLaren részéről.

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke kiáll amellett, hogy sokan csak alábecsülik a finnt.

„Kimi Räikkönen rajongója vagyok és ebből soha nem csináltam nagy titkot. Úgy gondolom, hogy ő egy alábecsült versenyző. Kimi egy hihetetlenül gyors pilóta, de az emberek nem veszik észre, hogy milyen okos és milyen jó technikai visszajelzései vannak.” – nyilatkozta Martin Whitmarsh.

„Kimi már nyert egy világbajnokságot, de a véleményem az, hogy több cím is állhatna a neve mellett. Személy szerint mindig amellett voltam, hogy a mi versenyzőnk legyen. Egy érdekes kihívást jelentene, ha visszatérne hozzánk.” – tette hozzá Whitmarsh.

Martin elmondta, komoly tárgyalásokat folytattak a finnel 2009-ben, de Kimi végül a ralit választotta. Whitmarsh ajánlatot tett 2009 világbajnokának, Jenson Button-nak, amit a brit el is fogadott.

„Végső soron Kimi nem tért vissza, mert hirtelen rájöttem, hogy Jenson elérhető és tettem is neki egy ajánlatot. Jenson elfogadta ezt a meglepő kihívást és nagyon boldog vagyok emiatt.”

Vettel: A Ferrari meggyőző volt

Az első téli teszteket követően a Formula-1-es szakértők és a versenyzők többsége is úgy látja, hogy a címvédő Red Bull Racing lesz a legerősebb csapat a 2011-es évadban is. A Milton Keynes-i brigád versenyzője, Sebastian Vettel szerint azonban nem árt az óvatosság.

"Nagyon nehéz felmérni, hogy pontosan ki hol áll az erőviszonyok terén. Barcelonában már több csapat elővett néhány fejlesztést, de az adott köridőket nagyon nehéz értékelni. A Ferrari viszont meggyőzően szerepelt, alig akadt problémájuk, így rengeteg kört teljesítettek" – jelentette ki Vettel a Servus TV-nek adott interjúban.

"Azt persze soha nem tudhatjuk, hogy ki mennyi benzinnel és milyen gumikkal lépett pályára, sem azt, hogy az adott körben éppen használta-e a KERS-t vagy a pilótafülkéből szabályozható hátsó légterelőt. Éppen ezért nehéz megmondani, hogy pontosan ki hol áll. Az viszont biztos, hogy a Ferrarival számolni kell" – szögezte le a címvédő.

"Ami a McLarent és a Mercedest illeti, igazából nem tudom, hogy ők hol állnak. Lehet, hogy problémákkal küzdenek, de ezt nem tudhatjuk. Ezzel szemben a Renault és a Williams is jó formában van. Lehet, hogy a leggyorsabb körüket kevés benzinnel futották, de ez lényegtelen, hiszen egy gyenge autóval a legjobb pályaviszonyok és a segédeszközök használatával sem tudsz ilyen időt kipréselni" – tette hozzá a német versenyző.

Ecclestone: Raikkönen nem fog visszatérni az F1-be
 

A Formula-1 hatalmassága, Bernie Ecclestone úgy véli, hogy a 2007-es világbajnok Kimi Raikkönent már soha többet nem láthatjuk az F1-ben versenyezni.

A WRC-ben idén már a második szezonját kezdő Raikkönen nem régiben maga is kijelentette, hogy nem érdeklődik a Formula-1 iránt, a tavaly a Renault által megkörnyékezett pilóta idén is az egyik fő esélyesének tűnt Kubica megüresedett versenyzői ülésének.

„Senki sem tudja igazából, hogy Kimi miért is hagyta el a Formula-1-et, és nagyon sok próbálkozás történt, hogy ismét visszahozzák” – nyilatkozta a 80 éves Ecclestone a német Kicker magazinnak. „De Kimi úgy döntött, hogy valami mást fog csinálni, és ő ki fog tartani ennél.”

Vettel: Van néhány mozgó akadály a mezőnyben

 

A Red Bull oszlopos tagja, Sebastian Vettel elismerte, hogy aggódik amiatt, hogy a fizetős pilóták csak akadályozni fogják a többi versenyzőt a pályán a 2011-es szezon folyamán.

A fizetős pilóták száma a globális gazdasági válság miatt növekedett meg a Formula–1-ben, hiszen ezek a versenyzők jelentős, sőt olykor nélkülözhetetlen pénzügyi támogatással érkeztek egy-egy csapathoz.

A világbajnok, Sebastian Vettel az osztrák Servus TV-nek nyilatkozva ezzel kapcsolatban azonban kijelentette, hogy a fizetős versenyzők elterjedése veszélyezteti az F1-es mezőny minőségét.

„Veszélyt jelent a számunkra, ha a lekörözött versenyzők kiszámíthatatlanok” – válaszolta a német versenyző, amikor arról kérdezték, hogy veszélyesek-e a fizetős pilóták. „Vannak néhányan a mezőnyben, akikről tudjuk, hogy mozgó akadályok.”

A 23 éves versenyző szerint pedig ezt a helyzetet még inkább bonyolítja, hogy a KERS visszatérésével és az állítható hátsó szárny bevezetésével a versenyzőknek olykor-olykor nemcsak a pályára kell figyelniük.

„Kicsit olyan, mintha autót vezetnél, miközben a mobiltelefonoddal játszol” – mondta Vettel.

Vettel : A gumik bizonyos kör megtétele után egyszerűen tönkremennek

A 2011-es szezon első tesztsorozatai után a versenyzők nagy része arra panaszkodott, hogy a Pirelli abroncsai túl hamar elhasználódnak, valamint hogy túl nagy a különbség az egyes keverékek között. A Red Bull Racing bajnoka, Sebastian Vettel a Servus TV-nek adott interjúban aggodalmát fejezte ki a gumik kapcsán.

"Komoly probléma, hogy az abroncsok bizonyos kör megtétele után egyszerűen tönkremennek. Mindez független attól, hogy a versenyző hogyan bánik velük. A nagymértékű kopás komoly gondokat okozhat. A tesztek során a különböző keverékek 16-17 körön keresztül bírták, egy versenytáv pedig 60-70 körös. Könnyű kiszámolni, hogy három vagy akár négy cserére is szükség lehet" – jelentette ki a címvédő, aki szerint elképzelhető, hogy nem áll majd elegendő mennyiségű szett a rendelkezésére.

"Az időmérőn és a versenyen összesen hat szettel gazdálkodhatunk. Ebből a kvalifikáción legalább hármat elhasználunk. Amennyiben közbejön egy piros zászlós megszakítás, vagy akár csak egy sárga zászlós jelzés, akkor még többre is szükség lehet. Ilyen esetben azt a szettet eldobhatod, hiszen a második nekifutásra már egy másodperccel lassabbak a gumik" – magyarázta a német versenyző.

A tízszeres futamgyőztes szerint az abroncsokkal felmerült probléma miatt a rajt után meglehetősen lassú lesz a Formula-1-es mezőny. "Egy Formula-1-es autó teli tankkal öt vagy hat másodperccel lassabb, mint kevesebb benzinnel. Mivel a szabályok szerint azzal a szettel kell rajtolni, amivel az időmérőn a legjobb körünket futottuk, még lassabbak leszünk. A használt gumik plusz egy vagy két másodpercet jelentenek a köridőkben. Tehát a gyors körökhöz képest így már hét-nyolc másodperces a különbség. Mivel a rajt után még nehéz az autó, a Pirelli gumik nagyon gyorsan elhasználódnak, így az első 5-12 körben további négy-öt másodpercet veszítünk."

"Egy Formula-1-es autóban néhány másodpercnek is nagy lehetősége van, most pedig tíz másodperccel kell számolni, vagy még ennél is többel."

A fiatal bajnok szerint a Pirelli, ha akarna, sem tudna változtatni helyzeten a 2011-es szezon kezdetéig. "Egy gumi elkészítése nem sok idő, de tizenkét csapat van, így minimum másfél hónapra lenne szükség, amíg legyártják az összes abroncsot. Az új gumik elkészítéséhez azonban tesztelni is kell, emiatt ez az egész nem olyan egyszerű. Nem elegendő, ha csak egy autóval tesztelik, hanem minden egyes csapatnak ki kellene próbálnia az új gumikat, de nehéz lesz elérni, hogy valamennyi csapat belemenjen a tesztbe."

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr132704742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása