Haug: Vettel nagyon, nagyon jónak tűnik
A Mercedes-Benz Motorsport alelnöke, Norbert Haug szerint Sebastian Vettel, 2010 világbajnoka a bajnokság legnagyobb favoritja.
Haug ezzel együtt a Ferrari kétszeres spanyol világbajnokát, Fernando Alonso-t emelte ki a téli tesztek után.
A mezőny nagy része egyetért abban, hogy a Red Bull-Racing és a Ferrari áll az élen az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.
A Mercedes GP azon a véleményen van, hogy az osztrák és az olasz világbajnok istálló fogja diktálni a tempót a szezon első felében.
„A Ferrari nagyon jó versenyszimulációt mutatott, többször is, de a Red Bull nagyon erős volt. A csapatnál Sebastian Vettel volt az, aki igazán jeleskedett. Nem tudom, hogy Mark Webber mindig ugyanazon a programon volt vagy sem, de Sebastian nagyon, nagyon jónak tűnik. A Ferrarival pedig Fernando Alonso az, aki a vezérnek tűnik.” – nyilatkozta Norbert Haug.
Haug hangsúlyozta, hogy a Toro Rosso, a Williams és a Sauber csapat is meglepetést okozhat, valamint a McLaren-t sem szabad leírni a megbízhatósági problémái miatt.
Norbert a 2009-es évvel példálózott, amikor rövid idő alatt sokat léptek előre és megnyerték a Magyar Nagydíjat.
Vettel: Elég a tesztekből, újra versenyezni akarunk
Sebastian Vettel, 2010 világbajnoka már legszívesebben ma újra autóba ülne és versenyezne.
A Red Bull-Racing német versenyzője nagyon várja az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat, mely a jövő héten Melbourne-ben kerül megrendezésre.
Sebastian Vettel elégedett lehet, mivel a Red Bull fennállása legjobb tesztidőszakát teljesítette a 2011-es szezon előtt.
Sebastian Vettel
Tudjuk, hogy milyen érzés Ausztráliában kezdeni a szezont. Ez egy különleges hely egy különleges pályával. Egyike azon kevés helyszínnek, ahol a város az F1-es hétvégéért él, úgyhogy már várom.
Egy izgalmas téli időszakon vagyunk túl és fontos volt, hogy karácsony körül megnyugodjunk, majd februárban ismét visszanyerjük a ritmust.
Szép dolog visszatekinteni a tavalyi évre, és arra, amit sikerült elérnünk, de most már mindenki a csapatnál az új autót és a szezont várja.
Minden a nulláról indul. Izgatottak vagyunk. Elég volt a tesztelésből, most ismét versenyezni akarunk.
Red Bull: Idén is mindent visznek a „bikák”?
A következő sorokban a Red Bull-Racing csapat szezonelőzetését olvashatjátok az F1-live.hu-n.
A Red Bull-Racing istálló rendkívül stabil teljesítményt nyújtott a téli teszteken. A csapat tájékoztatása szerint az idei volt a legjobb időszakuk az aktuális szezon előtt. A világbajnok osztrák istálló a rivális Scuderia Ferrari mögött a második legtöbb kilométert futotta a spanyol kollektív teszteken.
A Red Bull szakított a hagyományokkal és már az első, a Valenciában megrendezésre került kollektív teszten pályára küldte a 2011-es évre tervezett autóját. Az RB7 külsőleg sokat nem változott az elődhöz, az RB6-hoz képest, mellyel tavaly a csapat a konstruktőri és az egyéni címet is elhódította.
Adrian Newey főtervező azonban idén is kitett magáért, és a téli tesztek után a mezőny nagy része azon a véleményen volt, hogy az RB7 jelenleg a leggyorsabb autó a mezőnyben.
Debütálás: Melbourne - 2005
Főhadiszállás: Milton Keynes
Csapattulajdonos: Dietrich Mateshitz
Csapatfőnök: Christian Horner
Technikai főnök: Adrian Newey
Verseny: 107
Bajnoki cím: 1
Futamgyőzelem: 15
Rajtelsőség: 20
Leggyorsabb kör: 12
Pontok: 754.5
Dobogós helyezések: 39
A címvédő nyugodt és gyakorlatilag problémamentes téli tesztidőszakot zárt.
A tavalyi szezonból tanulván a csapat több időt töltött a pályán és elsősorban a megbízhatóságra összpontosított, ami 2010-ben a gárda egyik gyenge pontja volt a taktika mellett.
Mivel relatív továbbra is egy fiatal csapatról beszélünk, a taktika idén is problémát jelenthet Dietrich Mateschitz gárdájának számára. Christian Horner csapatfőnök elismert a szakterületén, de talán nem a legjobb. Az elmúlt esztendőben nem egy taktikai malőrt láthattunk a csapattól, melyek fontos pontokba kerültek.
Idén a Pirelli gyorsan kopó abroncsai miatt a taktika minden eddiginél jobban előtérbe fog kerülni, ami talán megizzasztja majd a Red Bull stratégiai csoportját.
Ha ezek a megbízhatósági problémák és taktikai hibák nincsenek, 2010-ben minden valószínűség szerint egy hasonló szezonban lett volna részünk, mint 2002-ben és 2004-ben, amikor a Ferrari gyakorlatilag bohócot csinált a mezőnyből.
A Pirelli abroncsai jelenthetik a megoldást az izgalmakra.
A Red Bull dolgát nehezíti a Renault motor és a KERS rendszer használata. A Renault egyértelműen a Mercedes és a Ferrari aggregátok mögött áll a teljesítményt illetően, míg a Red Bull idén először dolgozik komolyabban a KERS rendszerrel, addig a fő riválisnak tartott Ferrari 2009-ben rendkívül fontos tapasztalatokat szerzett a kinetikus technológiáról.
A versenyzők szintén komoly problémát okozhatnak a csapat számára. Sebastian Vettel immáron világbajnok, addig Mark Webber még mindig éhes a sikerre és semmi jelét nem látni annak, hogy az ausztrál idén ne futna egy újabb fantasztikus szezont.
Egy biztos, Vettel és Webber sem fogja kímélni egymást a pályán, ahogy tették azt tavaly Törökországban. És akkor még nem beszéltünk az „időzített bombáról”, ami ez esetben Mark lehet. Ha az ausztrál kicsit is úgy fogja érezni, hogy kivételeznek a csapattársával, akkor következnek majd csak az igazi problémák…
Csapatpontok:
Versenyzők: 8
Motor: 8
Aerodinamika: 10
Mechanikai tapadás: 9
Megbízhatóság: 9
Taktika: 7.5
Összpontszám: 51.5/60
Erősség:: Aerodinamika, Adrian Newey.
Gyengeség: Taktika, versenyzői konfliktus.
Vettel: Ha kell, sztrájkolni fogunk
A 2011-es évadban bevezetésre kerülő újítások nagy kihívások elé állítják a versenyzőket. A pilótafülkéből szabályozható hátsó légterelő, valamint a KERS használata többek szerint is veszélyeket rejt, egyrészt a sebességkülönbség, másrészt pedig a kapcsolók kezelése okozta figyelemzavar miatt. Az utóbbi hetekben sokan hangoztatták, hogy amíg a kijelzőt figyelik, hogy melyik plusz opciót mikor lehet használni, néhány pillanatra le kell venniük a szemüket az útról.
A korábbi versenyző, Marc Surer a Speedweek című hetilapnak elmondta, hogy a versenyzői kritika nem hiszti, hanem valóban balesetveszélyes a sok újítás. "A sok gomb elvonja a versenyzők figyelmét. Egy Formula-1-es autó egy másodperc alatt 80 métert tesz meg. Miközben a pilóta fél másodpercre lepillant, negyven métert haladt előre. Le merem fogadni, hogy idén sokkal több lesz a baleset."
A Nemzetközi Automobil Szövetség jelezte, hogy amennyiben a pilótafülkéből szabályozható hátsó légterelő nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, módosíthatnak a szabályzaton. Ha azonban az FIA adott esetben nem teszi meg a szükséges lépéseket, a versenyzők érdekképviseleti szervezete (GPDA) keményen felléphet.
A címvédő Sebastian Vettel elmondta, hogy adott esetben a sztrájk sem kizárt. "A versenyzők többsége egyetért abban, hogy bizonyos helyzetekben veszélyes lehet a sok újítás. Egyelőre nem tudjuk, hogy valóban mekkora kockázatot rejt, de beszélni kell róla. Ha arra kerül a sor, fontos, hogy a pilóták összetartsanak. Ha összefogunk, akkor van hatalmunk. Akár azt is mondhatjuk, hogy rendben, akkor nem állunk rajthoz."
"Az autók természetesen manapság viszonylag biztonságosak, de ha az újítások kritikusnak tűnnek, akkor meg kell vitatni ezt a témát. Ez nem jelenti azt, hogy okvetlenül sztrájkolni fogunk, de meg kell vitatni a témát az FIA-val" – tette hozzá a Red Bull Racing versenyzője.
Vettel: Rajtam nem fog múlni a címvédés
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel bízik abban, hogy sikerül megvédenie bajnoki címét, amivel minden idők legfiatalabb kétszeres bajnoka lenne. A német pilóta a SID hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy jó előérzete van a 2011-es szezonnal kapcsolatban.
"Úgy érzem, hogy jó formában vagyunk. A Ferrari, a McLaren és adott esetben a Mercedes is erős lesz, de a Renault vagy a Toro Rosso is okozhat meglepetést. Ez egy kemény csata lesz. A maximumot fogom nyújtani, és minden tőlem telhetőt megteszek a bajnoki címért, így függetlenül attól, hogy sikerrel járok-e vagy sem, elégedett lehetek önmagammal."
Azt, hogy személy szerint kik lesznek a legfőbb ellenfelei, Vettel sem tudja megmondani. "Mark (Webber) az elsőszámú, de nem az egyetlen riválisom. Körülbelül nyolc pilóta esélyes arra, hogy egy jó autóval a győzelemért harcoljon. Természetesen Michael Schumacherrel is számolni kell, akit a tudása és a tapasztalata miatt nem szabad alábecsülni."
Utolsó kommentek