www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Sepang 4

2011.04.10. 18:45 | Andrejja | Szólj hozzá!

Röviden: Vettel nem bal, hanem jobb oldalról fog rajtolni Malajziában

A Formula-1-ben szereplő versenyzők külön kérésére a versenyzők nem balról jobbra, hanem jobbról balra fognak felállni a rajtrácsra.

A változtatásra a Pirelli abroncsai miatt volt szükség.

A változtatásra azért volt szükség, mert a versenyzők szerint a Pirelli abroncsairól leváló törmelékek a bal oldalon halmozódnának fel, így az FIA engedélyével a szervezők az első rajtkockát áthelyezték a jobb oldalra.


Sebastian Vettel - Kettőből kettő!

Sebastian Vettel a rajttól vezetve, senkitől nem zavartatva hozta a 2011-es évad második futamát is. A német egyelőre 100%-ot teljesített, míg ellenfelei folyamatosan küszködnek.

Legközelebbi riválisa, Lewis Hamilton már a rajtnál hátrányba került, miután Nick Heidfeld sikeresen elment mellette az első kanyart követően, s bár a futam közepén a brit még esélyes volt, a végére elfogytak a tartalékai. Helyette csapattársa, Jenson Button került közel a tűzhöz a finisnél, de lőtávolságba nem tudta küzdeni magát.

A harmadik hely meglepetésre az első futamot követően is egy Lotus-Renault-é. Ezúttal Nick Heidfeld állhat fel a dobogó legalsó fokára.

A negyedik helyre Mark Webber érkezett be, aki a rajtnál rengeteg helyet dobott el, ám a végére sikeresen összeszedte magát, noha KERS nélkül küzdötte végig az egész futamot. Az utolsó körökre teljesen beérte a Lotus-Renault-t, ám a plusz energia nélkül nem tudta kenyértörésre vinni a dolgot.

A Ferrari pilótái 5-6. helyen kapták meg a kockás zászlót, annak ellenére, hogy Fernando Alonso sokáig a dobogóra is esélyes volt. A spanyol az egyre lassuló Hamilton autójába törte bele az első szárnyát, ami után egy extra kiállást kellett elszenvednie. Éppen úgy, ahogy a brit versenyző, akinek egyszerűen nem bírták elég sokáig a kemény gumijai. Hamilton végül hetedikként zárt.

Pontszerzők még: Kamui Kobayashi, Michael Schumacher és Paul di Resta.

 


Hogyan készül Vettel a maláj szauna-futamra?

 

Sebastian Vettel

A Formula-1-es versenyzők többsége a Maláj Nagydíjat tartja az év legkeményebb megmérettetésének, ahol 35 fokos meleggel és 90 százalékos páratartalommal kell számolni. Emiatt a futam különleges felkészülést igényel, és a helyszínen is több dologra kell figyelni. Hogy pontosan mire, azt Sebastian Vettel személyi edzője, Tommi Pärmäkoski árulta el az Auto Motor und Sport című szaklapnak.

"Seb és én Balin tréningeztünk, ahol hasonló időjárás mellett készülhettünk" – jelentette ki az edző, aki reggel és este izzasztotta meg a címvédőt. "Reggel különösen magas volt a páratartalom. Annak érdekében, hogy növeljük az állóképességet, napról napra többet edzettünk. A kondíció nagy szerepet játszik abban, hogy valaki nyertes, vagy vesztes lesz. Amennyiben nem megfelelő a szervezet víz- és ásványianyag ellátása, csökken a koncentráció és könnyebb hibázni."

Pärmäkoski azt is elárulta, hogy Vettel nem Red Bullt, hanem ásványvizet iszik a versenyek alatt. "Az összetevők nem mindig azonosak, a különböző versenyeken különböző italokat fogyaszt." Malajziában a címvédőnek háromszor több folyadékot kell fogyasztania, mint normál esetben, de nem közvetlenül a verseny előtt, ugyanis a teli gyomor is megterheli a szervezetet.


Vettel: A rajtnál nélkülözhetetlen volt a KERS

A címvédő Sebastian Vettel a pole pozícióból rajtolhatott az évad második versenyén, a Maláj Nagydíjon. Az FIA a futam előtt felcserélte a páros és páratlan oldalt, amelynek következtében a Red Bull Racing pilótája a pálya belső ívéről vághatott neki a megmérettetésnek.

A német pilóta jól kapta el a rajtot, így ő fordult elsőként az első kanyarban, majd 56 kör megtételét követően őt intették le elsőként a kockás zászlóval. "Nem volt könnyű a hétvége, de szerencsére minden jól alakult. A rajtom jól sikerült, de nagyon figyelnem kellett Lewisra, valamint egy fekete autóra is. Meglepett, amikor láttam, hogy Nick (Heidfeld) milyen közel van."

"Ez a futam teljesen más volt, mint a két héttel ezelőtti, ugyanis a gumik teljesen másképp viselkedtek" – folytatta a bajnoki tabella éllovasa.

A futamot megelőzően is sok problémát okozott a KERS a Milton Keynes-i csapatnak, ezért Ausztráliában mellőzték a használatát, és Malajziában is korlátozottan vetették be. "A rajtnál elengedhetetlen volt, ha nem lett volna, nem sikerült volna megőriznem az első helyemet. Később nem volt minden rendben a rendszerrel, ezért úgy döntöttünk, hogy biztonsági okokból nem használjuk."

A következő megmérettetésre egy hét múlva, Kínában került sor, ahol Vettel szeretné tovább gyarapítani a pontjait. "Kemény lesz az biztos, hogy hiszen ezek a srácok nagyon gyorsak."


Vettel: Két kerékcserével nem lehet megúszni a versenyt

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel az első rajtkockából indulhat a Maláj Nagydíjon, így bízik abban, hogy elsőként fordulhat majd a célegyenes végén. A német pilóta az RTL-nek adott interjúban elmondta, hogy mi az oka annak, hogy nem aggódik a gyakran kritikus start miatt.

"Mint tudjuk, minden megtörténhet, de szerencsére van KERS az autóban, ami magabiztossá tesz. Garancia persze nincs arra, hogy minden rendben lesz, mert hosszú az út az első kanyarig, az azonban biztos, hogy mindent bele fogok adni" – jelentette ki a címvédő, aki azt is elmondta, hogy nagy gondot kell fordítani a gumikra.

"Itt nem bírnak olyan sokat az abroncsok, mint Ausztráliában, emiatt jól be kell osztani őket. Talán érdemesebb pár körrel tovább kint maradni, ha még nem olyan nagy a veszteség a köridőben. Szinte kizárt, hogy valaki két cserével megússza – szerintem hárommal kell számolni. Persze ez függ az időjárástól is, ami ismeretlen, hiszen az esőradar minden öt percben mást mutat."


Red Bull: Ez könnyebb győzelem volt, mint vártuk

A Red Bull Motorsport tanácsadója, Dr. Helmut Marko nehezebb feladatra számított a 2011-es Maláj Nagydíjom.

Marko szerint Sebastian Vettel ismét hibátlan munkát végzett.

Helmut Marko

Összességében ez egy egész sima verseny volt a részünkről. Könnyebb volt, mint amire számítottunk vagy elképzeltünk. Sebastian hibátlan munkát végzett, akárcsak Ausztráliában, így nem is volt kérdés, hogy kinek kell megnyernie ezt a futamot.

Végig magabiztosan vezettük a versenyt és egy pillanatra sem inogtunk meg.

Sajnos Mark nem futott valami jó versenyt, mivel problémái voltak a KERS rendszerrel. Erős alulkormányzással küzdött és nem igazán tudott közel kerülni Nick Heidfeld autójához. Mark startja rossz volt, de amit utána tett, az fantasztikus volt.


Vettel: Nem szabad elszállnunk a Red Bull csapattal!

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing 2010-es világbajnok versenyzője természetesen nagyon boldog az újabb győzelme után, de szerinte nem szabad elszállniuk. Sebastian Vettel

Fantasztikusan érzem most magam. Nagyon jó újra itt lenni a csapattal ünnepelni.

A rajt igen trükkösre és keményre sikeredett. Egész jól kaptam el a rajtot, de hirtelen a visszapillantó tükörből megláttam egy fekete autót. Először nem akartam hinni a szememnek, majd láttam, hogy ez az egyik Lotus. Nick Heidfeld volt az. Nagyszerűen rajtolt és figyelnem kellett rá.

Biztos vagyok benne, ha a rajtnál nem használhattam volna a KERS rendszert, akkor nem így alakul a futam és most valószínűleg nem én ünnepelnék az első helyen.

Az első kanyar után megnyugodhattam és a saját tempómat diktálhattam. Szerencsére sikerült meglépnem a többiek elől és folyamatosan tartani tudtam ezt a pár másodperces előnyt.

Ez a futam alapjaiban más volt, mint amit Ausztráliában futottunk. Itt most sokkal jobban koptak a gumik és szorosabb volt az egész csata. Összességében tényleg kemény vasárnap volt ez.

Lewis Hamilton sokáig mögöttem volt, de tartani tudtam a távolságot, noha a KERS rendszer hol működött, hol nem. Ausztráliában megtehettük, hogy nem használjuk, de itt létfontosságú volt. Nyilván nem ezt terveztük a csapattal, de az előnyünknek köszönhetően ott tudtunk maradni az élen.

Ezzel együtt elégedett vagyok a csapat munkájával, mert nagyon rövid idő alatt fixálták a problémát Ausztrália óta, de még mindig dolgoznunk kell rajta, mert nem tökéletes. Büszkék lehetünk, mert sokat utaztunk és így is eredményesek tudtunk lenni a KERS fejlődését illetően, noha az még mindig nem működik tökéletesen az autónkban.

Azt gondolom, hogy boldognak és elégedettnek kell lennünk ezzel a mai eredménnyel. Jó két győzelemmel kezdeni az évet, de még mindig nagyon sok verseny és megszerezhető pont van hátra. Nem lehetünk nyugodtak, és keményen kell nyomnunk.

Nem szabad elszállnunk a sikertől. Ez a legfontosabb.


Newey ösztönözte Vettelt a hosszabbításra
 

Sebastian Vettel beismerte, azt követően írt alá 2014-ig a Red Bullhoz, hogy megtudta, a tervezőzseni, Adrian Newey is hosszabbított.A hírek szerint a 23 éves német pilóta, valamint a brit Newey is ajánlatot kapott a Ferraritól, de a páros úgy döntött, maradnak a 2010-es bajnokcsapatnál.

"A Ferrari különleges, legenda és büszke lennék arra, ha a nevem a pilótalistájukon lenne" - nyilatkozta Vettel. "De most jól érzem magam, ahol vagyok."

Amikor arról kérdezték, hosszabbítása Newey-nak köszönhető-e, Vettel így válaszolt: "Igen, mielőtt a jövőt terveztem, szerettem volna tudni, mi történik a csapaton belül. De nemcsak Adrian, mások is fontosak a Red Bull számára."


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr192814945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása