www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Bokréta : )))

2011.05.06. 18:04 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Alonsót tavaly is leírták, mégis visszatért

Sebastian Vettel magabiztos versenyzéssel kezdte a 2011-es évadot: a két győzelme és a Kínában szerzett második helye révén jelentős fölénnyel áll a bajnoki tabella élén. Néhány szakértő úgy véli, hogy ha a csapat meg tudja oldani a KERS-szel felmerült problémát, könnyű címvédés vár a fiatal pilótára, Vettel az Auto Bild Motorsport hasábjain azonban felhívta a figyelmet arra, hogy még túl korai lenne bajnokot hirdetni.

"A szezon még hosszú, semmi nem dőlt el. Tavaly kétszer is leírták Fernando Alonsót, és kétszer visszatért a küzdelembe. Szerintem a Ferrari erre idén is képes lesz. A McLaren nagy előrelépést tett, és a Lotus-Renault is kétszer végzett a dobogón" – jelentette ki a német pilóta.

A Formula-1 hétszeres bajnoka, Michael Schumacher szerint honfitársa jelenleg kedvező helyzetben van, különösen mentálisan. "Nagy elégedettséget okoz, ha megnyered az első két versenyt. Ez így volt velem is, 1994-ben. Természetesen ez némi teherrel is jár, de Sebastiannak ez nem okoz problémát."

A korábbi Formula-1-es csapatvezető, Eddie Jordan a téma kapcsán megjegyezte: "Korábban Fernando Alonsót tartották a legjobb versenyzőjének, mostanra azonban Vettel túlszárnyalta. Higgadt és megfontolt lett."


Az élcsapatok Vettelre hajtanak

Sebastian Vettel magabiztos versenyzéssel kezdte a 2011-es évadot: a két győzelme és a Kínában szerzett második helye révén jelentős fölénnyel áll a bajnoki tabella élén. Néhány szakértő úgy véli, hogy ha a csapat meg tudja oldani a KERS-szel felmerült problémát, könnyű címvédés vár a fiatal pilótára, Vettel az Auto Bild Motorsport hasábjain azonban felhívta a figyelmet arra, hogy még túl korai lenne bajnokot hirdetni.

"A szezon még hosszú, semmi nem dőlt el. Tavaly kétszer is leírták Fernando Alonsót, és kétszer visszatért a küzdelembe. Szerintem a Ferrari erre idén is képes lesz. A McLaren nagy előrelépést tett, és a Lotus-Renault is kétszer végzett a dobogón" – jelentette ki a német pilóta.

A Formula-1 hétszeres bajnoka, Michael Schumacher szerint honfitársa jelenleg kedvező helyzetben van, különösen mentálisan. "Nagy elégedettséget okoz, ha megnyered az első két versenyt. Ez így volt velem is, 1994-ben. Természetesen ez némi teherrel is jár, de Sebastiannak ez nem okoz problémát."

A korábbi Formula-1-es csapatvezető, Eddie Jordan a téma kapcsán megjegyezte: "Korábban Fernando Alonsót tartották a legjobb versenyzőjének, mostanra azonban Vettel túlszárnyalta. Higgadt és megfontolt lett."


Vettel: A Red Bull erős lesz Törökországban, de…

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka szerint erősek lesznek a következő versenyhétvégén Törökországban.

Vettel egyúttal figyelmeztetett is.

Sebastian Vettel

Remélem, hogy mindenki számára jól telt a hétvége. Én a családommal és a barátokkal kapcsolódtam ki egy kicsit, miután már hosszú ideje nem láttam őket. Mindemellett edzettem is, hogy fitt legyek Törökországra.

A hosszú út után jó volt újra ismét normális dolgokat csinálni.

Szeretem a török pályát a mindenféle kanyarokkal. Van rajta lassú és gyors kanyar is, mint például a nyolcas. Ez egy bámulatos kanyar, amit évről évőre megpróbálunk bevenni. Ez gyors és extrém bukkanós, így nehéz látni azt, hogy merre haladsz. Csak a legjobbakat reméljük, amikor rajta autózunk.

Törökország egy kemény pálya a gumiabroncsokat illetően. Általában elég meleg van itt, de kedvelem a helyet, már csak azért is, mivel itt volt az első F1-es tesztvezetésem.

Az autónknak erősnek kell lennie Törökországban, de természetesen tiszteletben kell tartanunk a versenytársainkat, és soha nem vehetünk semmit sem biztosra.

Az emberek keményen nyomják, de mi is így teszünk, hogy továbbra is erősek legyünk.


Vettel szó nélkül nem hagyhatja el a Red Bull-t

A Red Bull Motorsport tanácsadója, Dr. Helmut Mark egyértelművé tette, hogy nem fogják könnyen elengedni a német világbajnokot.

Sebastian Vettel 2014 év végéig rendelkezik érvényes kontraktussal a csapatnál.

2010 világbajnoka 2014 év végéig hosszabbított az osztrák istállóval, melynek tulajdonosa, Dietrich Mateschitz elárulta, az új kontraktus tartalmaz egy bizonyos pontot, miszerint Vettel bármikor távozhat, ha úgy érzi, hogy az autója nem képes a bajnoki címért harcolni.

„Ha Sebastian a Ferrari vagy a Mercedes versenyzője akar lenni, akkor mi engedni fogjuk őt.” – mondta Dietrich Mateschitz.

Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója és Mateschitz jobb keze azonban már ennél erősebben fogalmazott.

„Egy szervezetben, mely sok pénzt fektet be, szükségünk van néhány fajta garanciára.” – mondta Helmut Marko, aki kijelentette, csak úgy biztosan nem hagyják nyitva az ajtót a riválisok előtt.

„Jelen pillanatban erősek vagyunk, de ha egy győzelemre képtelen autóval startolnánk, akkor is képesek lennénk a gyors felzárkózásra.” – válaszolt ezzel a kontraktusban rögzített kibúvóra az osztrák.


Wurz a Red Bullról: KERS nélkül nincs bajnoki cím
 
Lewis Hamilton Shanghajban aratott győzelme figyelmeztette Sebastian Vettelt és a Red Bullt: az RB7 KERS hibái nem ismétlődhetnek meg.
 

„A Red Bull még mindig a ’szuperautó’. Még a McLaren shanghaji győzelme sem változtat ezen” – mondta az RB7-ről a Forma-1-es szakértő és televíziós kommentátor Alex Wurz, aki figyelmeztetett: „Mivel a KERS-szel sok probléma adódik, több értékes tizedet veszít a csapat.” Az osztrák így spekulált: „Ha körönként három tizedmásodperccel számolunk, majdnem tizenhét másodperc hátrányt halmoztak fel a Kínai Nagydíjon.”

A rosszul működő fékerő energia visszanyerő rendszer hibáit Wurz szerint az aerodinamikai részlegen kell jóvátenni: „Newey agresszív tervezési eljárása nagy fejfájást okozott a Red Bull KERS részlegének. A töltést és kisütést összekötő drótok túl hosszúak. Ráadásul ezek a drótok alapvetően könnyen felhevülnek. Vagy a Red Bull KERS nélkül harcolna a bajnoki címért? Kétlem.”


Vettel: Nem a McLaren az egyetlen ellenfelünk

A címvédő Sebastian Vettel a nagy fölénye ellenére sem bízza el magát, és nem becsüli alá a vetélytársait. A Red Bull Racing versenyzője a DPA hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy senki sem ülhet a babérjain, és keményen kell dolgozniuk, ha meg akarják őrizni az előnyüket.

Hogyan értékelnéd a szezon első három tengerentúli versenyét az európai szezonkezdet előtt?
Sebastian Vettel
: "Úgy gondolom, hogy jól kezdtük a szezont, de ennek ellenére sem dőlhetünk hátra, hanem továbbra is hajtani kell és a legjobb tudásunk szerint kell teljesíteni."

Úgy tűnik, hogy a McLaren duója, Lewis Hamilton és Jenson Button a legfőbb ellenfeled. Te másképp látod?
Sebastian Vettel
: "A szezon még hosszú, sok minden történhet. Tavaly leírták Fernando Alonsót, majd visszaküzdötte magát az élre és majdnem meg is nyerte a címet. Ezért szerintem a Ferrarit sem szabad figyelmen kívül hagyni, de a Mercedest és a Renault-t sem szabad alábecsülni."

Motivál a szezon első veresége vagy aggódsz egy kicsit?
Sebastian Vettel
: "A kérdés csak az, hogy mennyiben tekinthető egy második hely vereségnek. Még csak három futamot rendeztek, így fiatal a szezon. A kínai verseny után csalódott voltam, de a két győzelmem után nem kell elbujdosnom. Fontos, hogy rendszeresen jól teljesítsünk."

Azt mondják, hogy a Red Bull autója a legjobb a mezőnyben. Aggodalmat okoz, hogy a McLaren egyre közelebb kerül hozzátok, vagy bízol abban, hogy a technikai fejlesztések révén még jobban megléptek?
Sebastian Vettel
: "Az, hogy az autó jó, még nem jelenti azt, hogy semmit sem kell tenni. Mindenképpen fejleszteni kell, és nem állhatunk egy helyben, ugyanis erős vetélytársaink vannak."

Minden versenyen voltak problémáitok, elsősorban a kollégádnak, Mark Webbernek gyűjt meg a baja a KERS-szel. Nálad sem működött tökéletesen, például Kínában a rajtnál, és talán a győzelmed is emiatt úszott el. Nem lenne jobb mellőzni a rendszert addig, amíg megbízhatóan üzemel?
Sebastian Vettel
: "Néhányszor már elmondtam, hogy a KERS milyen nagy előnyt jelent. Ugyan voltak problémáink a rendszerrel, de remek szakemberek dolgoztak azon, hogy megoldják a problémát. Emiatt nem is aggódom."

Adrian Newey milyen új fejlesztésekkel készült a Török Nagydíjra?
Sebastian Vettel
: "Adrian és a mérnöki csapat gőzerővel dolgozik, vannak tervek. Amikor megkérdeztem, hogy mire számíthatunk a következő versenyeken, érdekes válaszokat kaptam. Jobb, ha a részletekről őt kérdezik."

A Török Nagydíj veszélybe került. Sajnálnád, ha jövőre már nem lenne futam?
Sebastian Vettel
: "Igen. A helyszín különleges, ugyanis itt teszteltem először a BMW-t."

Gondolsz még a tavalyi versenyre, amikor egy csata során összeütköztél Webberrel és emiatt nagy lett hátrányod a bajnoki összesítésben?
Sebastian Vettel:
"Nem, mert mindig a következő versenyre összpontosítok. Ez már a múlté, és nem változtathatunk rajta. Sokkal fontosabb, hogy tanuljunk belőle."

Isztambulban ismét a Red Bull és a McLaren csatáját láthatjuk vagy más csapatok is beleszólhatnak a küzdelembe?
Sebastian Vettel
: "Úgy gondolom, hogy a többieket – akiket az előbb említettem – soha nem szabad alábecsülni."


A Red Bull megoldotta a KERS-szel felmerült problémákat

Három futam után a Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel huszonegy pontos előnnyel vezeti a bajnoki tabellát a kínai futam győztese, Lewis Hamilton előtt. A német pilóta bízik abban, hogy az új fejlesztéseknek köszönhetően sikerül újabb győzelmet szereznie.

"Vannak még tartalékaink és ezeket a következő versenyeken meg fogjuk mutatni" – jelentette ki Vettel a hétvégén egy jótékonysági rendezvényen.

"Úgy gondolom, hogy Törökországban a KERS már nem fog problémát okozni, vagyis, hogy a rendszer végig megfelelően fog működni. A tengerentúli versenyeken nehéz volt reagálni erre a problémára, de a szünetben remek munkát végeztünk. Tisztában vagyunk azzal, hogy a rendszer mennyire fontos, hiszen három- vagy akár öt tizedmásodpercet is jelenthet minden körben. Mivel nagyon szoros a csata, így nem mondhatunk le erről" – tette hozzá a címvédő.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a KERS kapcsán a Bild című napilapnak a következőképpen fogalmazott: "A hibrid rendszerünk a módosítások után köszöni, jól van, húsvétkor le is teszteltük. Már nem melegszik túl és jól működik."


Prew: A Red Bull előnye továbbra is fél másodperc
 

Az idei szezonban az időmérőedzéseket a Red Bull címvédő világbajnoka, Sebastian Vettel uralta, a 23 éves német pedig az Ausztrál és a Maláj Nagydíjakon aratott főlényes diadalát követően Kínában csak a stratégia miatt bukta el a futamgyőzelmet Lewis Hamiltonnal szemben. Prew szerint azonban a McLaren mindent el fog követni annak érdekében, hogy a meglévő, még tetemes hátrányuk minél hamarabb eltűnjön.

„Úgy gondolom, hogy 3 vagy 5 tizedmásodperc a lemaradásunk a Red Bullhoz képest” – nyilatkozta Prew. „De nyilvánvalóan az a célunk, hogy felzárkózzunk, mert jelenleg nem a miénk a leggyorsabb autó, és még mindig a Red Bull az a csapat, akikhez közelednünk kell, de Törökországban is lesznek fejlesztéseink, így remélhetőleg csökkenteni tudjuk a különbséget. Ha megnézzük az első három futamot, hogy mennyi is volt a különbség a két autó között, akkor az pályáról, pályára változott. Úgy gondolom, hogy Isztambul egy jó pálya a számunkra, és ha a fejlesztések javítanak a teljesítményünkön, és megfelelően ki tudjuk használni a Pirelli abroncsokat, akkor ismét versenyképesek leszünk. De természetesen azzal is tisztában vagyunk, hogy mindenki fejleszteni akarja az autóját, ugyanakkor bízunk benne, hogy ebben mi vagyunk a leghatékonyabbak.”

De miben is rejlik a Red Bull időmérőedzéseken mutatott jelentős előnye? Prew úgy véli, hogy elsősorban a kipufogó rendszerben kell keresni a Red Bull kvalifikációs teljesítményének az okát. „A mi célunk, hogy az időmérőedzéseken és a futamokon is javuljon az autónk teljesítménye. Erre szerintem a gumik optimalizálása az egyik lehetőség, a másik pedig a motorvezérlés, mert a kipufogó rendszer révén jelentős mértékben lehet növelni a leszorító erőt. Nagyon sok lehetőség van tehát, és a mi célunk az, hogy mindkét területen (az időmérőedzésen és a futamon is) javítsuk a teljesítményünket, és remélhetőleg sikerül is ezeken a területeken közelednünk (a Red Bullhoz).”

Prew szerint azonban a Ferrariról sem szabad megfeledkezni. „Ami a Ferrarit illeti az az egy biztos, hogy őket sohasem szabad alábecsülni a teljesítmény tekintetében, mert képesek jelentős javulást elérni, ha teljes mértékben megértik majd az autójukat, így abból majd a maximális teljesítményt is ki fogják tudni hozni. Szerintem futamokon belül láthatjuk majd, hogy a Ferrari ismét nagyon erős lesz. Így mi teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy a Red Bull üldözése közben a Ferrarit, a Mercedest, sőt a nagyon jó teljesítményt nyújtó Renault csapatot is figyelnünk kell.”


Vettel most újabb győzelmi szériába kezdene

 

A Red Bull-Racing német világbajnoka most azt tervezi, hogy ismét a győzelem útjára lép.

Sebastian Vettel nagyon bizakodó Törökország előtt.

2010 világbajnoka remekül kezdte a 2011-es szezont. Sebastian Vettel Ausztráliában és Malajziában is meg tudta nyerni a futamot, míg Kínában „csak” a dobogó második fokára állhatott fel egy rossz stratégia miatt.

Vettel most ismét a győzelem útjára lépne az osztrák istállóval.

„Jó startot vettünk a szezonban, de nem dőlhetünk hátra, és továbbra is nyomást kell gyakorolnunk a riválisainkra. Minden versenyen a legjobbunkat kell adnunk.” – mondta Sebastian Vettel, aki elhatározta, újabb győzelmi szériába kezd.

Most, hogy Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója megerősítette, a KERS rendszerrel kapcsolatos problémáikat sikerült rendezniük, Vettel boldog lehet.

„Ez fontos, mivel a rendszer 3-5 tizedmásodpercet jelent körönként.”

Könnyen lehet, hogy Sebastian ezen a hétvégén utoljára versenyez Törökországban, mivel a kormány nem hajlandó kifizetni az évi 26 millió eurós rendezési díjat, amit Bernie Ecclestone kér.

„Sajnálatos lenne, mert Törökország nagyon különleges számomra. Ezen a helyszínen teszteltem először a BMW-vel.”

Seb negatív emlékeket is őriz a pályáról, ahol tavaly összeütközött a csapattársával, Mark Webber-rel, melynek kiesés lett a vége.

„A dolgokat nem tudom meg nem történté tenni. Ennél azonban fontosabb az, hogy tanulhattam az esetből.”


A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr642882902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása