Marko: A Red Bull még mindig a legjobb!
Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója meg van róla győződve, hogy továbbra is csapata a legerősebb, legjobb és leggyorsabb a mezőnyben.
Marko elégedett a Törökországban megszerzett első sorral.
Helmut Marko
Úgy gondolom, hogy nem lehet okunk a panaszra, mivel ennél jobb eredményt nem lehet elérni a Formula-1-ben egy időmérő edzésen. A csapat remek munkát végzett, de úgy gondolom, hogy Kínában is mi voltunk a legjobbak, a legerősebbek és a leggyorsabbak, csak nem jött ki számunkra a lépés.
Most ismét bebizonyítottuk, hogy mi vagyunk elől és az eredmények önmagukért beszélnek. Ha Kínában nem hibázunk vagy nincs problémánk, akkor abszolút mi lettünk volna a favoritok.
Biztos vagyok benne, hogy egy izgalmas verseny vár ránk, miután a Mercedes láthatóan felzárkózott, míg a McLaren továbbra is gyorsnak tűnik.
Nem számítok arra, hogy a két versenyzőnk össze fog akadni egymással. Az egy egyszeri történet volt. Most minden rendben van a csapatnál és a pilóták tudják, hogy a csapat az első.
Sebastian Vettel szerint a csapata végre megoldotta a KERS rendszerrel kapcsolatos problémákat és így az hiba nélkül fog működni a soron következő Török Nagydíjon.
Vettel RB7-es versenyautója idén klasszisokkal jobbnak tűnik az ellenfeleknél, Adrian Newey zseniális alkotásának azonban eddig volt egy gyenge pontja, ez pedig a KERS rendszer volt. A Red Bull által módosított a Magnetti Mareli és a Renault által tervezet KERS eddig hűtési gondokkal küszködött, ugyanis az RB7-es kifinomult aerodinamikája miatt a csapatnak néhány kompromisszumot kellett kötnie. Most azonban a csapat tanácsadója, Helmut Marko után Sebastian Vettel is azon a véleményen van, hogy végre sikerült megoldaniuk az eddig felmerült problémákat.
„Volt néhány problémánk, de nekünk nagyon jó embereink vannak, akik dolgoztak ezen” – nyilatkozta Vettel a német Auto Motor und Sportnak. „És ez az, amiért a következő futammal kapcsolatban nem aggódom.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint sem lesz gond a KERS rendszerrel. „A figyelmünk elsősorban a KERS rendszerre irányul. Ez egy viszonylag új technológia a számunkra, de nagyon keményen dolgozunk, hogy megértsük. Lesz néhány fejlesztésünk (a Török Nagydíjra), amik remélhetőleg segítenek abban, hogy megoldjunk néhány olyan kérdést, amik a korábbi futamokon jelentkeztek.”
A KERS rendszer tehát valószínűleg működni fog, de vajon működik e majd Vettel és Mark Webber csapattársi kapcsolata is a pályán, vagy újra a tavalyi forgatókönyvet láthatjuk majd Isztambulban? „Nem tudom megváltoztatni azt, ami már egyszer megtörtént, de tanulni tudok belőle” – nyilatkozta Vettel. „Ami történt, megtörtént. Megtanultuk a leckét, és csak a jövőre összpontosítunk” - tette hozzá Vettel csapatfőnöke, Christian Horner.
A Red Bull nem számít Vettel és Webber újabb balesetére
A Red Bull-Racing csapatfőnöke, Christian Horner nem számol azzal, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber megismétli a 2010-es Török Nagydíjon bemutatott manővert.
Horner nagyon bízik a két versenyzőjében.
Christian Horner
Minden csapatnál előfordulnak hibák, meggondolatlan lépések. Tavaly rengeteget tanultunk a Török Nagydíjon, és nem gondolom azt, hogy idén meg fog ismétlődni ez a baleset.
Azóta rengeteg verseny telt el és nem történt semmilyen hasonló incidens a versenyzőink között.
Mark és Sebastian is jól ismeri egymást.
Biztos vagyok abban, hogy adnak majd egymásnak elég helyet és a kellő helyzetben megoldják ezt egymás között.
Összességében elégedett vagyok a mai nappal, mivel az első sorból rajtolhatunk holnap, ami mindig fontos. Sebastian különösen dicséretet érdemel, mert a tegnapi hibája után most nagyot autózott.
A Red Bull Racing nem látta meg a fényt az alagút végén, annak ellenére, hogy korábban úgy nyilatkoztak, a KERS nem jelenthet problémát a Török Nagydíjon.
Helmut Marko és Sebastian Vettel a héten úgy nyilatkoztak, hogy a KERS rendszer korai problémáit követően a húsvéti szünet alatt módosításokat végeztek, melynek következtében már nem kell aggódni a rendszer megbízhatatlansága miatt.
"Nem vagyunk még kint az erdőből teljesen. A fiúk hihetetlenül keményen dolgoznak rajta, de időre van szükség. 70 százalékban készen állunk, így reméljük néhány verseny alatt minden helyrejön" - nyilatkozta Webber.
Az RB7 tervezője, Adrian Newey nem rajong a KERS-ért, de szeretné 2011-ben működésre bírni.
"2009-ben lehetséges volt KERS nélkül bajnoki címet szerezni. De most nem" - közölte a brit szakember.
Vettel: Ez az időmérő vicces volt
A Red Bull-Racing német világbajnoka humorosnak találta azt, hogy egy körrel hamarabb fejezte be az időmérőt Törökországban, amit végül sikerült is megnyernie.
Vettel elégedett a csapat munkájával.
Sebastian Vettel
Először is szeretnék ismét bocsánatot kérni a csapattól, különösen a szerelőimtől a tegnap történtek miatt. Összetörtem az autót, ami miatt nem tudtunk kihajtani a délutáni második edzésre, de szerencsére a csapat remek munkát végzett és a gép elkészült a mai napra.
Az autó nagyon jól ment és nagyon elégedett voltam vele. Délelőtt kissé zűrös volt a helyzet, mivel be kellett hoznunk a lemaradásunkat, de végül minden simán ment az időmérőn.
Szeretem ezt a pályát, szóval ez biztosan segített nekem. Nagyon elégedett vagyok most.
Kicsit vicces volt ez az egész, mivel úgy döntöttünk Markkal, hogy nem megyünk ki a második gyors körünkre a Q3-ban. Furcsán éreztem magam emiatt, mert láttam, hogy a többiek kint vannak, én pedig ott álltam a bokszban. De örülök, hogy megtarthattam az első helyet és ezzel együtt el tudtam tenni egy szett lágy abroncsot.
Biztos vagyok abban, hogy ez a futam is izgalmas lesz. Érdekes lesz látni a taktikát. Kínában sok előzést láthattunk, de itt most trükkösebb a helyzet a DRS-sel. Majd meglátjuk.
Örülök, hogy itt most működni fog a rádióm, mert fontos, hogy tartsam a kapcsolatot a csapatommal.
Magabiztos és elégedett vagyok. Remélem, hogy a tavaly történt incidens nem fog megtörténni köztem és Mark között.
Vettel autója nem volt 100%-os, mégis páholyból nézhette az időmérő végét
A Red Bull versenyzője, Sebastian Vettel annak ellenére szerezte meg Isztambulban a pole pozíciót, hogy úgy döntött, a kvalifikáció harmadik etapjában – gumispórolás céljából – csak egyszer hajt a pályára.
A döntés következményeképp Vettel már az időmérő utolsó részének vége előtt kiszállt az autójából, miközben azt figyelte, hogyan próbálják meg riválisai megdönteni az ő 1:25.049-es pole-idejét.
A kvalifikációt követően a regnáló világbajnok elmondta, hogy örül, hogy sikerült egy szett gumit megspórolnia vasárnapra, ugyanakkor elismerte, hogy furcsa volt, hogy a szokásostól eltérően most nem hajtott ismét a pályára.
„Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Nem volt problémamentes délelőttünk, így egy kicsit fel kellett zárkóznunk. Szeretem ezt a pályát, így ez segített, és remek volt látni, hogy sok kör nélkül is képes voltam visszatérni és megtalálni a ritmust.”
Majd így folytatta: „Szórakoztató volt, mivel Mark és én is úgy döntöttünk, hogy kihagyjuk a második nekifutást. Furcsa érzés volt. A többiek a pályán, és tudod, hogy legyőzhetnek. Csak figyelsz, tenni azonban semmit nem tehetsz. Jó, hogy megspóroltunk egy szett abroncsot, de különös érzés. Nagyon boldog vagyok.”
„Természetesen beszéltünk erről az időmérő előtt, beszéltünk arról, mi történhet, soha nem lehet tudni, nem tudhatod, milyen gyorsak lesznek a többiek, mennyi üzemanyag van náluk.”
„Az utolsó és más versenyeken is láttuk, idén is azt látjuk, hogy megváltoztak a versenyek, és fontos volt a gumihelyzet kezelése mindkettőnk számára az első nekifutás után, amikor az volt az érzésünk, hogy talán biztonságban vagyunk, de soha nem lehet tudni. Ha működik, akkor egy hős vagy, ha nem, akkor nem.”
Vettel végezetül elismerte, hogy a pénteken történt balesetét követően a dolgok még mindig nem voltak tökéletesek a számára: „Nem 100%-os, még mindig vannak dolgok, amelyeken javítanunk kell, de örülök, hogy itt lehetek, és elégedett vagyok a tegnapi rossz kitérőt követően. A szerelők nagyon jó munkát végeztek, így ma fantasztikus volt az autóm.”
Red Bull első sor a Török Nagydíjra
Meglehetős furcsasággal indul a Török Nagydíj első szakasza, melyen egyedül a Ferrariban vezető Felipe Massa tetetett fel lágy gumikat, s így is csupán néhány két századot tudott ráverni az őt követő Sebastian Vettelre. A Ferrari érdekes húzásáig a Red Bull versenyzői voltak az élen, előnyük ezúttal azonban elenyészőnek bizonyult, hiszen a negyedik leggyorsabb, Lewis Hamilton csupán egy ezreddel volt elmaradva Mark Webbertől.
A Q1 nagy vesztese Kamui Kobayashi, akinek autója a gyorskörén lelassult, így utolsóként zárta az eseményt.
A második felvonást a hétszeres világbajnok indította kemény keverékkel, ám időeredménye bár jobb volt mint az előző szakaszban, a lágy gumit használókkal szemben semmi esélye nem volt a bennmaradásra.http://admin.motorsportal.hu/article_editor.php?article_id=40354 Az első érkező, Mark Webber 1,3 másodpercet vert Schumacherre, aki két perc leforgás alatt már kívül is találta magát a továbbjutók listájából.
A Mercedes rangidős versenyzője a vége előtt három perccel feltette a lágy gumikat, amikkel akkor a negyedik legjobb időt hozta. Márkatársa, Nico Rosberg ezzel szemben egy második helyre jó időt autózott, s miután az esemény első felének végére már Vettel volt az élen, a Red Bull továbbra is megállíthatatlannak bizonyult.
A Q3 első felvonása óriási Vettel előnyt hozott. A német négy tizedet vert márkatársára, az akkori ötödik helyezettre, Jenson Buttonra viszont már majdnem egy teljes másodpercet.
Három perccel a leintés előtt teljesen kiürült a pálya, ami azért is volt érdekes, mert a két Mercedes pilóta, valamint Felipe Massa és Nick Heidfeld még nem rendelkezett mért körrel.
1 perc volt vissza, amikor a Red Bull az első-második hely biztos tudatában kiszállította versenyzőit az autókból. Be is jött a számításuk.
A harmadik leggyorsabb Nico Rosberg lett, ami bizonyítja a Mercedes valóban felzárkózott, ahogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher korábban elmondta. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy éppen Schumacher az, akinek ezt nem sikerül megmutatnia. A ra n gidős német csak a nyolcadik helyet tudta megfogni.
A negyedik legjobb időt Lewis Hamilton, az ötödiket Fernando Alonso, a hatodikat Jenson Button, a hetediket pedig meglepetésre Vitaly Petrov hozta, aki egyelőre szépen hozza a jobb eredményeket a nálánál jóval tapasztaltabb Nick Heidfeldnél, aki kilencedik lett. Az utolsó hely a Q3-ban Felipe Massáé lett.
Hely | Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Kör |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 1:27.039 | 1:25.610 | 1:25.049 | 12 |
2 | Mark Webber | RBR-Renault | 1:27.090 | 1:26.075 | 1:25.454 | 10 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:27.514 | 1:25.801 | 1:25.574 | 15 |
4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:27.091 | 1:26.066 | 1:25.595 | 13 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:27.349 | 1:26.152 | 1:25.851 | 16 |
6 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:27.374 | 1:26.485 | 1:25.982 | 14 |
7 | Vitaly Petrov | Renault | 1:27.475 | 1:26.654 | 1:26.296 | 15 |
8 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:27.697 | 1:26.121 | 1:26.646 | 13 |
9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:27.901 | 1:26.740 | 1:26.659 | 13 |
10 | Felipe Massa | Ferrari | 1:27.013 | 1:26.395 | 16 | |
11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:28.246 | 1:26.764 | 10 | |
12 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:27.392 | 1:27.027 | 14 | |
13 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:27.625 | 1:27.145 | 11 | |
14 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 1:27.396 | 1:27.236 | 14 | |
15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:27.778 | 1:27.244 | 11 | |
16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 1:27.620 | 1:27.255 | 9 | |
17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 1:28.055 | 1:27.572 | 7 | |
18 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 1:28.780 | 8 | ||
19 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 1:29.673 | 8 | ||
20 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 1:30.445 | 8 | ||
21 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 1:30.692 | 7 | ||
22 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:30.813 | 8 | ||
23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:31.564 | 8 | ||
Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | - | 2 |
KERS problémák Vettel autójában
Sebastian Vettel autójában nem működött megfelelően a KERS rendszer a harmadik szabadedzésen Törökországban.
Egyelőre nem tudni, hogy a KERS működőképes lesz-e az RB7-esben a magyar idő szerint délután 1 órakor kezdődő időmérőn.
A Red Bull az első három versenyen sokat küzdött a KERS rendszerrel, ám a Török Nagydíjat megelőzően Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója úgy nyilatkozott a sajtónak, hogy minden rendben van a technológiával, miután a 3 hetes szünetben számos módosítást végrehajtottak rajta.
Ehhez képest Vettel autójában ma délelőtt nem működött megfelelően a rendszer. Mark Webber, Sebastian ausztrál csapattársa nem találkozott túlmelegedési problémával a rendszert illetően.
Kérdéses, hogy Vettel autójában aktív lesz a KERS az időmérőn.
A világbajnok, Sebastian Vettel fejfájásra panaszkodott, de nem szenvedett agyrázkódást, miután pénteken, a Török Nagydíj első szabadedzésén balesetet szenvedett.
A 23 éves pilóta a második szabadedzést kihagyta, a szerelőknek újjá kellett építeni az autót.
De az a tény, hogy a garázsban nem folyt lázas munka, arra engedett következtetni, hogy Vettel nem érezte jól magát, miután a nagy sebességű nyolcas kanyar kijáratánál balesetet szenvedett.
A finn fizikoterapeuta, Tommi Parmakoski a Turun Sanomatnak elmondta, ez volt Vettel legnagyobb balesete, mióta együtt dolgozik a világbajnokkal. A német pilóta balesete után az orvosi központban vizsgálták meg.
"Agyrázkódást feltételeztünk, de szerencsére semmi ilyen nem történt" - nyilatkozta Parmakoski. "Sebastian jól van és csak a feje fáj."
Röviden: Vettel KERS rendszere rendben lesz az időmérőre
A Red Bull-Racing tájékoztatása szerint nincs komoly probléma Sebastian Vettel KERS rendszerével.
A német világbajnok használhatja a rendszert az időmérő edzésen Törökországban.
Vettel KERS rendszerével túlmelegedési problémák voltak a harmadik szabadedzésen. A Red Bull most elmondta, elővigyázatosságból hívták be pár percre a németet a bokszba.
Sebastian így minden valószínűség szerint a kvalifikáció legnagyobb favoritja.
Vettel egy ezreddel verte Schumachert a 3. edzésen
Majdnem Mercedes elsőséggel zárult a Török Nagydíj harmadik szabadedzése, melyen a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher bizonyult a leggyorsabbnak... az utolsó pillanatig... Sebastian Vettel 1 ezredet vert végül az idősebbik németre...
10:10 28 fokos pálya és 15 fokos levegőhőmérséklet mellett indult a Török Nagydíj harmadik szabadedzése, melyen a pénteki délelőtti gyakorláson balesetező Sebastian Vettel is bizonyosan részt fog venni. A német versenyző már túl van az installációs körén, a mérnökök most átnézik az autót, minden rendben van-e az újjáépítés után.
10:14 Jerome d'Ambrosio futja az első gyorskört. A számláló ekkor 1:34.464-nél áll meg. A belga versenyző aztán tovább farag idejéből, jelenleg már 1:32.603-nál tart, ám megérkezett Michael Schumacher aki pedig 1:27.619-nél állította le az órát.
10:20 Jönnek a McLarenek, akik körbeveszik Schumachert, míg saját csapattársa átveszi tőle a vezetést. 1:27.358-nál járunk, de érkeznek a Red Bullok.
10:22 Azaz csak jönnének, ha Jaime Alguersuari nem parkolt volna le a négyes kanyarban…
10:26 Féltávhoz érkezünk, amikor a Red Bull bikái már az első helyeket ostromozzák. Sebastian Vettel már az élen, Mark Webber két leggyorsabb szektor után egy kis feltartás mellett harmadik.
10:42 Meglepetésre Sebastien Buemi az élen, ám érkezik Felipe Massa és a többiek.
10:54 Buemi nem sokáig örült az elsőségnek, Ferrarik, McLarenek és végül a Mercedesek is átugrották, hogy végül Michael Schumacheré legyen a leggyorsabb kör….
11:00 Sebastian Vettel 1 ezredmásodperccel autóz gyorsabb kört a hétszeres világbajnoknál, és ezzel ő a harmadik edzés legjobbja.
Hely | Versenyző | Csapat | Időeredmény | Hátrány | Kör |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 1:26.037 | 17 | |
2 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:26.038 | 0.001 | 17 |
3 | Mark Webber | RBR-Renault | 1:26.404 | 0.367 | 16 |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:26.420 | 0.383 | 19 |
5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:26.578 | 0.541 | 17 |
6 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:26.726 | 0.689 | 14 |
7 | Vitaly Petrov | Renault | 1:26.755 | 0.718 | 20 |
8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.819 | 0.782 | 12 |
9 | Felipe Massa | Ferrari | 1:26.883 | 0.846 | 12 |
10 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 1:27.080 | 1.043 | 16 |
11 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:27.121 | 1.084 | 20 |
12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 1:27.255 | 1.218 | 18 |
13 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:27.318 | 1.281 | 19 |
14 | Nick Heidfeld | Renault | 1:27.379 | 1.342 | 17 |
15 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:27.528 | 1.491 | 19 |
16 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:27.644 | 1.607 | 18 |
17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 1:27.724 | 1.687 | 15 |
18 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:27.976 | 1.939 | 19 |
19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 1:28.911 | 2.874 | 15 |
20 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 1:29.697 | 3.660 | 17 |
21 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 1:31.097 | 5.060 | 25 |
22 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:31.175 | 5.138 | 19 |
23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 1:31.375 | 5.338 | 19 |
24 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:32.009 | 5.972 | 15 |
A Red Bull Vettel agyrázkódása miatt aggódott
A Red Bull-Racing csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, eleinte úgy tűnt, hogy Sebastian Vettel agyrázkódást szenvedett a ma délelőtti első szabadedzésen Törökországban.
A német pilóta szerencsére jól van és egy kisebb fejfájással megúszta az esetet.
A bukás miatt a német versenyzőt kivizsgálták és eleinte úgy tűnt, hogy agyrázkódást szenvedett.
„Agyrázkódás-gyanús volt, de szerencsére most semmilyen ilyesmiről nem beszélhetünk. Sebastian jól van és megúszta egy fejfájással.” – mondta Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke.
Utolsó kommentek