Vettel Monacóban is nagyon erős lenne
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka abban bízik, hogy ezen a hétvégén Monacóban is nagyon erős lesz.
Seb reményteljes a hercegségi hétvége előtt.
Sebastian Vettel
Elismerésreméltó egy F1-es autót Monacóban vezetni. Ez egy teljesen egyedi pálya és egyedülálló kihívást jelent a versenyző számára. Olyan keményen kell nyomnod, mint egy normális pályán, de a legkisebb hiba is nagy büntetést jelenthet.
Az időmérő edzésen szerzett eredmény nagyon fontos, ami meghatározhatja a versenyed, miután Monacóban hagyományosan nagyon nehéz az előzés.
Az időmérő alatt Monacóban a forgalom kezelése nagy kihívást jelent.
Ez az év egyik csúcspontja. Tavaly jól szerepeltünk ezen a pályán és remélem, hogy ismét nagyon erősek lehetünk
Red Bull: Nem várhatjuk el mindig Vettel-től a győzelmet
A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz szerint nem helyezhetnek túlságosan nagy súlyt Sebastian Vettel vállaira azzal, hogy rendre győzelmet várnak el tőle.
Mateschitz óvatos lenne.
Sebastian Vettel 2010-ben hatalmas nyomás alatt versenyzett, mindenki világbajnoki címet várt tőle, de ezt csak az utolsó utáni pillanatokban sikerült megvalósítania.
Vettel idén élete legjobb formájában versenyez és 5 futam után 4 győzelemmel a neve mellett fölényesen vezeti a tabellát.
Dietirch Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa óvatos lenne: „5 versenyből 4-et megnyerni egy fantasztikus dolog, de nem várhatjuk el tőle azt, hogy ezt folyamatosan megismételje. Egy bizonyos ponton következni fog egy szünet.” – mondta a 67 éves milliárdos.
Vettel eddigi legrosszabb eredménye egy második hely Kínából.
Hamilton: Jobb vagyok, mint Vettel
A McLaren-Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton a második helyen ért célba a Spanyol Nagydíjon, legfőbb bajnoki riválisa, Sebastian Vettel mögött. Ezzel a két pilóta közti különbség negyvenegy pontra nőtt, a brit sportoló azonban nem adja fel a küzdelmet.
"Sebastian nemcsak a bajnokságot vezeti toronymagasan, hanem a Red Bull is nagy technikai fölényben van. Nehéz lesz bajnoki címet szerezni, de mindent beleadok" – idézi a Welt című napilap a 2008-as év bajnokát.
A Red Bull idén öt futamból négyszer győzedelmeskedett, ami után sokan máris az energiaital-gyárosoknak adnák a vb-címet. Hamilton azonban másképp látja a helyzetet: "Nem fogalmaznék ennyire drasztikusan. Tény, hogy egy jól működő technikai csomag áll Sebastian rendelkezésére, miközben a McLaren és a Ferrari még csak kísérletezik a megoldásokkal."
A brit pilóta elismerte, hogy a technikai fölény Vettel malmára hajthatja a vizet, a versenyzői képességek terén azonban magát látja előnyben a tizenötszörös futamgyőztes. "Úgy gondolom, hogy magasabb szinten vagyok, mint a többi versenyző. Azt nem mondom, hogy verhetetlen vagyok, soha nem is tettem. De természetes, hogy minden versenyző azt hiszi, hogy ő a legjobb és a leggyorsabb. Kérdezzék meg Fernandót. Ő is, én is, és a többi pilóta is meg van győződve arról, hogy jobb, mint a többiek."
"Ha nem így lenne, és nem lennénk meggyőződve arról, hogy mi vagyunk a legjobbak, akkor nem is lennénk képesek legyőzni az ellenfeleket. Csak így lehet ehhez hozzáállni."
A Red Bull sejti, hogy miért volt gyors a McLaren
A Red Bull-Racing német világbajnoka, Sebastian Vettel elmondta, van pár elméletük arra, hogy vasárnap a McLaren Mercedes miért volt olyan versenyképes.
A McLaren trükkje egyelőre nem ismert.
A McLaren Mercedes vasárnap messze jobb sebességet diktált Barcelonában. A kvalifikációt követően mindenki azt gondolta, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber fog egymással megküzdeni az első helyért.
Végül Vettel és Lewis Hamilton játszotta le egymás között a dolgot. Sebastian ugyan megnyerte a futamot, de a McLaren nagyon közel volt ahhoz, hogy Kína után ismét az első helyen zárja a futamot.
Mi lehet a McLaren trükkje?
„Van pár elméletünk.” – mondta Sebastian Vettel.
Alexander Wurz, a korábbi F1-es pilóta nem érti a helyzetet: „Nem tudok erre a kérdésre választ adni. Ha tudnék, azonnal sok pénzért eladnám.”
Vettel: Meglepett a Ferrari visszaesése!
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka meglepődött, amikor mindkét Ferrarit lekörözte a versenyen.
Vettel nem érti, hogy mi történhetett a Ferrarival.
Fernando Alonso a 4. rajtkockáról kezdte meg a 2011-es Spanyol Nagydíjat. Alonso mindenkit, talán még saját magát is meglepte, amikor a startot követően az élre állt a 150°Italiával.
A kétszeres spanyol világbajnok kihasználta a szélárnyékot és élete egyik legjobb rajtját mutatta be. A közönség megőrült és a spanyolok önkívületi állapotban ünnepeltek.
Alonso az első etapban végig vezette a versenyt, hősiesen küzdve a Red Bull és a McLaren csapattal, majd az első kiállások után fokozatosan visszaesett és a végén még kört is kapott.
„Meglepett, mert Fernando remek rajtot vett és sokáig vezette a versenyt. Az első kiállások után sikerült őt megelőznöm, de arra nem számítottam, hogy mindkét Ferrarit le fogjuk körözni.” – mondta Sebastian Vettel.
„Nem tudom, hogy miért esett ennyire vissza a Ferrari teljesítménye. Hirtelen nagy lett a különbség köztünk. De nyilvánvalóan nem ezzel foglalkoztam, mivel akkor Lewis már keményen támadott.” – tette hozzá Vettel
Vettel: Álom lenne Monacóban nyerni!
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka még soha ezelőtt nem nyert Monacóban a Formula-1-ben.
Vettel nagy álma, hogy ezt a hétvégén megvalósítsa.
Sebastian Vettel
Ez egy egyedülálló helyszín, ahol mint magánember is szívesen vagy. Lenyűgöző, amit itt fogad. Ez olyan, mint egy kis bolygó, ahol minden tökéletes. Itt van a kikötő, a víz és a szebbnél szebb épületek, kaszinók. Egyszerűen lenyűgöző.
Sajnos még nem volt alkalmam itt nyerni, és álom lenne számomra, ha ez megvalósulni. Biztosan kiugranék a bőrömből és új tapasztalatot jelentene. Itt minden egyes méternek története van. Érezni lehet azt, hogy itt nagy dolgok történtek.
Nagyon bízom benne, hogy sikerül megnyernem ezt a futamot. Ha nem most, akkor később a pályafutásom során. De most azért dolgozok keményen, hogy ez már a hétvégén megtörténjen.
Ez a helyszín azonban egy kiszámíthatatlan versenyt jelent, szóval semmi sem biztos.
Vettel a monacói győzelmet is bezsebelné
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel négy győzelemmel a zsebében állhat rajthoz Monacóban, ahol Formula-1-es karriere során még nem tudott futamot nyerni. A címvédő bízik abban, hogy sikerül megszereznie a pole pozíciót, miután Barcelonában a második hellyel kellett megelégednie a kvalifikáció után.
"A rajtpozíció nagyon fontos, és döntő lehet a verseny szempontjából is, ugyanis ezen a pályán mindig nehéz az előzés. Az aerodinamikának itt nincs olyan nagy szerepe, ezért ha hasonló helyzet adódik, mint Barcelonában, nehezen tudom majd Lewist magam mögött tartani. Nagy kihívást jelent, hogy a szombati időmérőn a megfelelő időpontban fussuk a gyors körünket. Ez a helyszín mindig nagy kihívást jelent, ugyanis itt a legkisebb hiba sem megengedett. Nagyon remélem, hogy sikerül nyernem" – jelentette ki a német pilóta.
A tavalyi futam győztese, Mark Webber már tudja, hogy mi a monacói siker titka, valamint, hogy ehhez a csütörtöki edzéstől kezdve hibátlanul kell teljesíteni. "Fontos, hogy ne hibázzunk és sok időt töltsünk a pályán. A gumik miatt ez lehet a legkeményebb verseny a stratégia szempontjából. Ez egy egyedi pálya, ahol remek versenyt és nagyszerű kulisszát láthatnak a nézők."
A Red Bull a Ferrari kémkedése miatt változtat a bokszban
A Red Bull-Racing csapatfőnöke, Christian Horner Monacóban megerősítette, hogy változtat a bokszban használatos procedúrákon, miután a Ferrari valamilyen módon kifigyelte őket.
Horner egy kevésbé átlátható rendszerről beszél.
Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója a Spanyol Nagydíjat követően kémkedéssel vádolta a Scuderia Ferrari csapatát. Marko azt állította, hogy a Ferrari egyértelműen kémkedett, és ennek köszönhetően tudott sokáig Mark Webber előtt maradni.
Az osztrák istálló úgy buktatta le az olasz istállót, hogy egy álkihívást hajtottak végre a bokszban, és Alonso azonnal be is hajtott a bokszba, mivel csak így lett volna esélye a gyorsabb Red Bull előtt maradni.
A Ferrari hivatalos tájékoztatása szerint a csapat nevetségesnek találja a Red Bull vádjait.
A Red Bull azonban most Monacótól kezdődően változtat: „A bokszkiállás mind a játék része és a Ferrari csak a bokszban győzhette le Markot. Nem lehet véletlen az, hogy Fernando Alonso minden alkalommal akkor hajtott be a bokszba, mint amikor Markot behívtuk. Valamit láthattak rajtunk és ők is behívták a versenyzőjüket.” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Ez a szabályokon belül történik.” – tette hozzá Horner.
„A végén pedig csináltunk egy álbehívást, melynek a végén Alonso behajtott a bokszba, és Mark kint maradt a pályán, de sajnos addigra sok időt vesztett ahhoz, hogy Jenson Button és Lewis Hamilton elé kerüljön, így a dobogó nem volt lehetséges.”
„Mint mondtam, ez mind a játék és a csapatsport része. Nem tudom, hogy a szerelőink a rossz időben emelték fel a kezüket vagy a gumikkal foglalkoztak. A történtek miatt azonban változtattunk a procedúránkon, melyek most kevésbé lesznek átláthatóak.”
Esőtől tart a Red Bull Monacóban
A Red Bull-Racing tart attól, hogy esős körülmények várnak rájuk a hétvégén megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjon.
Egy esős verseny mindent felboríthat.
elen állás szerint egy nagyon érdekes és igazán izgalmas Monacói Nagydíj vár ránk. Monaco a naptár ékköve, ahol még akkor is élvezet a versenyt nézni, ha összességben semmi kimagaslót nem láthatunk.
Nos, az időjárás nagyon komoly hatással lehet az idei hercegségi hétvégére. Monacóban minden készen áll arra, hogy a mezőny megérkezzen Barcelonából.
A szokásostól eltérően Monacóban csütörtökön rendezik meg az első két szabadedzést, míg pénteken „szabadnapot” kapnak a pilóták.
A legfrissebb időjárás jelentések szerint eső várható a héten Monacóban.
„Monaco egy teljesen más kihívást jelent, mint mondjuk Barcelona vagy a többi pálya. Ebben a pillanatban az időjárás nem igazán jó, de remélhetőleg ez változni fog.” – mondta a Red Bull-Racing csapatfőnöke, Christian Horner.
„Eddig az összes versenypályán versenyképesek tudtunk lenni, úgyhogy nem látok okot arra, hogy ezt ne folytatnánk Monacóban is.” – tette hozzá Horner.
A Red Bull nem kockáztat, KERS nélkül versenyez?
A legfrissebb hírek szerint a Red Bull-Racing csapat azt tervezi, hogy a monacói hétvégét a KERS rendszer használata nélkül teljesíti.
Az RB7 minden eddiginél könnyebb lehet Monacóban.
A Red Bull-Racing istálló továbbra is küzd a KERS rendszer visszatérő problémáival.
A csapat az idei szezonban egy olyan versenyhétvégét sem teljesített, amikor a kinetikus technológia végig jól futott volna a Renault motorral hajtott autóban.
A legfrissebb hírek szerint Adrian Newey főtervező most azt fontolgatja, hogy kiszereli a KERS-t az autóiból a hétvégére Monacóban.
Az RB7 a KERS kiszerelésével könnyebb lesz, ami némileg kompenzálja a rendszer ideiglenes elvesztését.
Utolsó kommentek