Vettel Alonsót előzi meg az időmérő előtt
A címvédő Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak a Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzésén. A Red Bull menőjét a pénteki leggyorsabb, Fernando Alonso és a Mercedes GP versenyzője, Nico Rosberg követi...
Az elsőség ellenére a Red Bull legénysége nem volt teljes. Mark Webber a KERS meghibásodása miatt a bokszban töltötte az idejét, és végül idő nélkül az utolsó helyen zárta a délelőtti felkészülést.
A Ferrari egyelőre Fernando Alonso révén hozza az eredményt. A spanyol ezúttal is az élmezőnyben, ahogy Rosberg is hozza a Mercedes számára az elvárhatót a harmadik hellyel.
A „másodhegedűsök közül ezúttal Felipe Massa volt a jobb. Negyedik lett, míg Michael Schumacher csak a hetedik időt tudta hozni. Közöttük végzett a két McLaren.
Az edzésen ezúttal gyakorlatilag nem volt piros zászlós szakasz. Csupán Pedro de la Rosa próbált előidézni egyet, de mire odavágta az autóját, az idő is letelt.
A hétvége programja a 19:00 órakor kezdődő időmérő edzéssel folytatódik.
Kanadai Nagydíj | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vettel a Ferrarikkal a nyakán az élről rajtolhat Kanadában
Sebastian Vettel rajtolhat az élről a Kanadai Nagydíjon. A német ezúttal nem volt akkora fölényben, mint azt idén tőle megszokhattuk, sőt az idei trend az üldözők szempontjából sem folytatódott.
A két Ferrari volt ugyanis a legközelebb a Red Bull ászához. Fernando Alonso vezetésével a vörösök meglehetősen közel tudtak kerülni ezúttal az idén szinte verhetetlennek bizonyuló Vettelhez.
A spanyol 0.185 másodperces lemaradást regisztrált, míg csapattársa 0.203-mal maradt le 2010 bajnokától. Őket a másik Red Bullban Mark Webber követi, aki mögé Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Jenson Button, Michael Schumacher, valamint a két Renault pilóta, Nick Heidfeld és Vitalij Petrov sorakozhat fel.
Kanadai Nagydíj Az időmérő edzés végeredménye | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vettel: Nem lesz könnyű
Bár Sebastian Vettel megnyerte a Kanadai Nagydíj időmérőjét, a német versenyző mégis szoros harcra számít a vasárnapi futamon.
Idén hatodik alkalommal ismét a Red Bull versenyzője indulhat az élről a versenyen, mögötte pedig a Ferrari két pilótája, Fernando Alonso és Felipe Massa vághat neki a 70 körös futamnak.
„Úgy vélem, javultunk tavaly óta” – kezdte nyilatkozatát a regnáló világbajnok. „Tudjuk, hogy nem ez a legerősebb pályánk, szeretjük ugyanis a nagy sebességű kanyarokat, viszont nekünk van a leggyorsabb csomagunk, ezért magabiztosak vagyunk.”
„Az etapok, amiket mentünk, nagyon biztatóak voltak. Biztos, hogy soha nem könnyű, és nem lesz könnyű holnap sem, akárcsak az utóbbi két versenyen. Készen állunk a küzdelemre, de majd meglátjuk, mi lesz holnap.”
„Ennél a pontnál mindenki saját magával foglalkozik, az időmérőn pedig rajtad és az autódon múlik, holnap azonban más lesz a helyzet.”
„Különösen az utóbbi két versenyen láttuk, hogy közel lesz, és most sem számítunk másra. A holnapi egy új nap, egy új kaland.”
Vettel emellett elismerte, hogy a Red Bull nem engedheti meg magának, hogy bármiféle KERS problémája legyen, miután csapattársa, Mark Webber a rendszer meghibásodása miatt nem tudott részt venni az utolsó gyakorláson.
„Ha problémám van, akkor nincs választásom, ez ellen nem tehetek semmit. Ezen a hétvégén nem volt problémánk, és úgy tűnik, rendben lesz. A KERS-ünkkel nagyobb a rizikó, mint hogy a Ferrarinak felrobban a motorja, Marknak azonban volt problémája ma délután. Úgy vélem, meg tudják ma éjszaka javítani, de várnunk kell, és majd meglátjuk.”
A Red Bull nagyon fél a visszaeséstől, addig a McLaren örül ennek
A Red Bull-Racing egyértelműen tart attól, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fújt diffúzorokat érintő korlátozása nagy hatással lesz a teljesítményükre.
Martin Whitmarsh, a McLaren Mercedes csapatfőnöke örül a szövetség korlátozásának, mellyel egy szorosabb világbajnokságot láthatunk a szezon második felében.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei Spanyol Nagydíj előtt tájékoztatta a csapatokat, hogy már a barcelonai hétvégén illegális lesz a fújt diffúzor használata.
A szövetség fő célja az új korlátozással, hogy megakadályozza annak a lehetőségét, hogy a kipufogóház a diffúzorba áramoljon, amikor a versenyző épp nem nyomja a gázpedált.
A csapatokkal való közös egyeztetés után az FIA úgy döntött, hogy határozatlan időre elhalasztja a fújt diffúzort érintő korlátozást, miután a technikai főnökök elmondták, a rendszer átalakítása időigényes.
Az F1-live.hu szombaton késő este az elsők között számolhatott be arról, hogy az FIA az összes csapatnak küldött egy levelet, melyben egyértelművé tette, hogy a Brit Nagydíjtól a tervezet szerint tiltott lesz az egyedi fújt diffúzor használata.
Az F1 Technikai Munkacsoportja jövő héten Londonban vitatja meg a helyzetet a szövetséggel, melynek célja, hogy az idei szezonhoz hasonlóan 2012-től mindenfajta hasonló megoldást betiltson a sportban, ami a kipufogógázt és a diffúzor rendszerét illeti.
Az FIA fő célja, hogy 2012-től mindenki egy hagyományos és a szabályokat nem megkerülő rendszert használjon.
Mint arról a jelentések már korábban beszámoltak, a Red Bull bukhatja a legtöbbet a korlátozással. Az RBR sebessége több mint egy 1 másodpercet eshet vissza körönként.
A McLaren örül ennek.
„Nem gondolom azt, hogy ez alapvető változást fog hozni, de lesznek olyanok, akiket valamivel jobban fog érinteni a dolog.” – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke, aki szerint még előnyt is szerezhetnek az FIA korlátozásának köszönhetően.
Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke frusztrált volt Kanadában és elmondta, aggódnak a korlátozások miatt.
Vettel szívesen versenyezne Hamilton vagy Alonso mellett
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka nem zárkózik el attól, hogy Lewis Hamilton vagy Fernando Alonso mellett versenyezzen.
Seb nem tart a két világbajnoktól.
ebastian Vettel 2014 év végéig hosszabbította meg a szerződését a Red Bull-Racing istállóval, mely az új kontraktusban leírta, bármikor, idő előtt távozhat a versenyző, ha úgy gondolja, nincs esélye a bajnoki címre. Ezt hosszú hetekkel ezelőtt Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa erősítette meg.
Egyelőre nem tudni, hogy Vettel ki mellett fog jövőre versenyezni, miután Mark Webber szerződése az idény végén lejár és nem tudni, hogy hosszabbít vagy sem.
Seb humorosan megjegyezte, hogy Dirk Nowitzki-t akarja csapattársának. A német kosaras 213 centiméter magas és több mint 100 kilogramm.
„Nem is férne bele az autóba, tehát egy ellenféllel kevesebb lenne.” – fogta humorosra Vettel.
Komolyra fordítva a szót Sebastian elmondta, ha lehetséges lenne, akkor szívesen versenyezne Lewis Hamilton vagy Fernando Alonso mellett.
„Miért ne?” – tette fel a kérdést Seb, akinek csak két követelménye van a csapattársával szemben: „Tisztelet és becsület.”
A Red Bull szerint abszurd az FIA szabályváltoztatása
Adrian Newey, a Red Bull-Racing főtervezője abszurdnak nevezte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legújabb korlátozását, mely a fújt kipufogó rendszer ellen irányul.
Az osztrák istálló aggódik a nagy visszaesés miatt.
Az F1-live.hu az elsők között számolhatott be arról, hogy az FIA úgy határozott, hogy a 2011-es Brit Nagydíjtól tiltott lesz a fújt kipufogó rendszer használta.
Az F1 Technikai Munkacsoportja a következő héten Londonban fog egyeztetni a szövetséggel a megvalósításról, ám az FIA nem ad több időt.
A korlátozás legnagyobb vesztese a Renault motorral hajtott autók lesznek, és azok közül is a Red Bull, mely a jelentések szerint körönként több mint 1 másodpercet fog lassulni.
Az FIA döntése miatt aggódnak a csapatok, mivel az új szabály többek között a megbízhatóságra is hatással lesz. A Renault például ezen rendszer köré tervezte meg a motorját, ami komoly károkat szenvedhet az új szabállyal.
Eric Boullier, a Lotus Renault főnöke dühösen reagált a hivatalos tájékoztatásra, akárcsak a Red Bull-Renault csapat főtervezője.
„Egyetértek azokkal a szabályváltoztatásokkal a szezon közepén, melyek a biztonságot javítják. De most nem ez a helyzet. Ez abszurd.” – mondta Adrian Newey.
Az FIA a tervei szerint 2012-ben teljes tilalmat rendel el és minden hasonló megoldást illegálisnak nyilvánít.
Boullier elmondta, azért is különösen aggódnak emiatt, mivel az autójukat teljes mértékben ezen rendszer köré tervezték és építették meg.
Eric szerint nem fair, amit az FIA csinál, mivel pár csapat már tavaly is használta ezt a megoldást.
Marko: Newey egyedül nem tud csodát tenni!
Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója szerint Adrian Newey önmagában kevés ahhoz, hogy csodát tegyen egy csapatnál.
Marko úgy véli, hogy Newey a körülötte dolgozó szakemberekkel tud igazán sikeres lenni.
Adrian Newey sokak szerint a Red Bull-Racing legnagyobb kincse, és ő az, aki miatt Sebastian Vettel, 2010 világbajnoka szárnyalhat az autójával.
A brit főtervezőt sokan megpróbálták már leszerződtetni az elmúlt években, de a McLaren csapattól a Red Bull-hoz szerződött szakember azt tervezi, hogy az osztrák világbajnok istállótól vonul vissza.
Adrian tehetsége megkérdőjelezhetetlen, de Helmut Marko, a Red Bull Motorsport Tanácsadója szerint Newey egyedül még nem jelent garanciát a sikerre.
„Newey ugyanolyan fontos, mint egy zenekar vezetője a zenei körökben. De egy vezetőnek is szüksége van minőségi emberekre.” – mondta Dr. Helmut Marko, aki szerint Newey a Toro Rosso istállónál sem érne el azonnal sikereket.
A Red Bull egy különleges és gyengébb KERS-t használ
Adrian Newey, a Red Bull-Racing tervezőmérnöke elárulta, hogy egy eltérő KERS rendszerrel versenyeznek, mint a mezőny nagy része.
Newey egy igen érdekes megoldást talált ki az idei szezonra.
A Red Bull-Racing idén először használ KERS-t autójában, amivel eddig az összes versenyhétvégén meggyűlt a baja. Legutóbb Mark Webber nem tudott kigurulni a KERS problémája miatt a pályára Kanadában a harmadik edzésen.
Adrian Newey, a csapat főtervezője úgy döntött, hogy a Renault-tól vásárolt KERS-t teljesen átalakítja. Newey megerősítette, egy egyedi KERS-t használnak a szezonban, mely a maximális 60 kilowatt (80 lóerő) helyett 40 kilowattot használ, mely lehetővé teszi, hogy a gárda kisebb és könnyebb elemeket telepítsen be az autójába.
A megoldás nincs hatással az aerodinamikára, és Adrian úgy döntött, hogy ezen területet részesíti előnyben, és inkább a kanyarokban próbál előnyt nyerni a többiekkel szemben.
A riválisok közül tehát a Red Bull rendelkezik a leggyengébb KERS rendszerrel, de Christian Horner csapatfőnök felhívta a figyelmet arra a tényre, hogy Vettel a legutóbbi két versenyen még így is meg tudta védeni az első helyét, tehát a kinetikus turbó hatékony, csupán egyelőre nem megbízható.
A Red Bull szerint abszurd az FIA szabályváltoztatása
Adrian Newey, a Red Bull-Racing főtervezője abszurdnak nevezte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legújabb korlátozását, mely a fújt kipufogó rendszer ellen irányul.
Az osztrák istálló aggódik a nagy visszaesés miatt.
Az F1-live.hu az elsők között számolhatott be arról, hogy az FIA úgy határozott, hogy a 2011-es Brit Nagydíjtól tiltott lesz a fújt kipufogó rendszer használta.
Az F1 Technikai Munkacsoportja a következő héten Londonban fog egyeztetni a szövetséggel a megvalósításról, ám az FIA nem ad több időt.
A korlátozás legnagyobb vesztese a Renault motorral hajtott autók lesznek, és azok közül is a Red Bull, mely a jelentések szerint körönként több mint 1 másodpercet fog lassulni.
Az FIA döntése miatt aggódnak a csapatok, mivel az új szabály többek között a megbízhatóságra is hatással lesz. A Renault például ezen rendszer köré tervezte meg a motorját, ami komoly károkat szenvedhet az új szabállyal.
Eric Boullier, a Lotus Renault főnöke dühösen reagált a hivatalos tájékoztatásra, akárcsak a Red Bull-Renault csapat főtervezője.
„Egyetértek azokkal a szabályváltoztatásokkal a szezon közepén, melyek a biztonságot javítják. De most nem ez a helyzet. Ez abszurd.” – mondta Adrian Newey.
Az FIA a tervei szerint 2012-ben teljes tilalmat rendel el és minden hasonló megoldást illegálisnak nyilvánít.
Boullier elmondta, azért is különösen aggódnak emiatt, mivel az autójukat teljes mértékben ezen rendszer köré tervezték és építették meg.
Eric szerint nem fair, amit az FIA csinál, mivel pár csapat már tavaly is használta ezt a megoldást.
A Brit Nagydíjtól többek között a Red Bull is bajban lehet
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is tájékoztatta a csapatokat a fújt diffúzorra vonatkozó tilalomról.
A tilalom a jövő hónapban megrendezésre kerülő Brit Nagydíjtól lép érvénybe.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei Spanyol Nagydíj előtt tájékoztatta a csapatokat, hogy már a barcelonai hétvégén illegális lesz a fújt diffúzor használata.
A szövetség fő célja az új korlátozással, hogy megakadályozza annak a lehetőségét, hogy a kipufogóház a diffúzorba áramoljon, amikor a versenyző épp nem nyomja a gázpedált.
A csapatokkal való közös egyeztetés után az FIA úgy döntött, hogy határozatlan időre elhalasztja a fújt diffúzort érintő korlátozást, miután a technikai főnökök elmondták, a rendszer átalakítása időigényes.
Nos, az FIA most az összes csapatnak levelet küldött, és tájékoztatta őket arról, hogy a tervezet szerint a Brit Nagydíjtól tiltott lesz a gázáramló rendszer használata.
A Williams technikai főnöke, Sam Michael elmondta, hogy megkapták az FIA levelét, és most a csapatok azon fognak dolgozni, hogy miként is lehet majd a legjobban végrehajtani az FIA döntését.
A korábbi jelentések szerint a korlátozás legnagyobb vesztese a Red Bull lehet, mely közel 1 másodpercet lassulhat körönként. Ugyanez a Ferrarinál 8 tizedmásodpercet jelent, míg a Mercedes és a Cosworth más megoldást használ, mint a Renault és a Ferrari motorral hajtott autók.
Az F1 Technikai Munkacsoport csütörtökön egy londoni találkozó keretében vitatja meg az FIA döntését.
A megoldást csak a Sauber, a Toro Rosso, a Williams, a Virgin és a HRT nem használja jelenleg a Formula-1-ben.
Sebastian Vettel 23 évesen már a 10 legjobb versenyző között van
A Red Bull-Racing német világbajnoka nagyon komoly tempóban halad előre a karrierjében.
Vettel immáron a legjobb 10 versenyző között szerepel a rajtelsőségeket illetően.
1 SCHUMACHER Michael 68 rajtelsőség
2 SENNA Ayrton 65
3 CLARK Jim 33
4 PROST Alain 33
5 MANSELL Nigel 32
6 FANGIO Juan Manuel 29
7 HAKKINEN Mika 26
8 LAUDA Niki 24
9 PIQUET Nelson 24
10 VETTEL Sebastian 21
11 HILL Damon 20
12 ALONSO Fernando 20
13 ANDRETTI Mario 18
14 ARNOUX René 18
15 HAMILTON Lewis 18
16 STEWART Jackie 17
17 MOSS Stirling 16
18 RAIKKONEN Kimi 16
19 MASSA Felipe 15
20 ASCARI Alberto 14
21 HUNT James 14
22 PETERSON Ronnie 14
23 BARRICHELLO Rubens 14
24 HILL Graham 13
25 BRABHAM Jack 13
26 ICKX Jacky 13
27 VILLENEUVE Jacques 13
28 MONTOYA Juan-Pablo 13
29 BERGER Gerhard 12
30 COULTHARD David 12
31 RINDT Jochen 10
32 SURTEES John 8
33 PATRESE Riccardo 8
34 LAFFITE Jacques 7
35 BUTTON Jenson 7
36 WEBBER Mark 7
37 HILL Phil 6
38 FITTIPALDI Emerson 6
39 JABOUILLE Jean-Pierre 6
40 JONES Alan 6
41 REUTEMANN Carlos 6
42 SCHUMACHER Ralf 6
43 FARINA Giuseppe 5
44 AMON Chris 5
45 REGAZZONI Clay 5
46 TAMBAY Patrick 5
47 ROSBERG Keke 5
48 HAWTHORN Mike 4
49 PIRONI Didier 4
50 TRULLI Jarno 4
51 FISICHELLA Giancarlo 4
52 GONZALEZ Jose-Froilan 3
53 BROOKS Tony 3
54 GURNEY Dan 3
55 JARIER Jean-Pierre 3
56 SCHECKTER Jody 3
57 De ANGELIS Elio 3
58 FABI Teo 3
59 LEWIS-EVANS Stuart 2
60 SIFFERT Jo 2
61 WATSON John 2
62 VILLENEUVE Gilles 2
63 ALBORETO Michele 2
64 ALESI Jean 2
65 FRENTZEN Heinz-Harald 2
66 FAULKNER Walt 1
67 NALON Duke 1
68 AGABASHIAN Fred 1
69 VUKOVICH Bill 1
70 McGRATH Jack 1
71 HOYT Jerry 1
72 CASTELLOTTI Eugenio 1
73 FLAHERTY Pat 1
74 O'CONNOR Pat 1
75 RATHMANN Dick 1
76 THOMSON Johnny 1
77 BONNIER Jo 1
78 SACHS Eddie 1
79 Von TRIPS Wolfgang 1
80 BANDINI Lorenzo 1
81 PARKES Mike 1
82 REVSON Peter 1
83 HULME Denny 1
84 DEPAILLER Patrick 1
85 PACE Carlos 1
86 BRAMBILLA Vittorio 1
87 PRYCE Tom 1
88 GIACOMELLI Bruno 1
89 De CESARIS Andrea 1
90 BOUTSEN Thierry 1
91 HEIDFELD Nick 1
92 KUBICA Robert 1
93 KOVALAINEN Heikki 1
94 HULKENBERG Nico 1
Vettel a versenyen hálálná meg a szerelők munkáját
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka tudja, hogy sokat köszönhet a szerelőinek, miután rögtön az első napon csúnyán összetörte az autóját Kanadában a Bajnokok Falánál.
Vettel most a versenyen hálálná meg a szerelők munkáját.
ebastian Vettel
Hogy őszinte legyek, itt egy kicsit a határon vezetjük az autókat, és hibák történhetnek, de jobb, ha ez pénteken fordul veled elő, mint szombaton vagy vasárnap. Persze nem jó érzés az autó nélkül visszatérni a garázsba.
Láttam, hogy a szerelők nagyon keményen dolgoznak, és nem tartottak ebédszünetet. Természetesen sajnálom őket, mert minden, amit tehettem az az volt, hogy visszamentem a szobámba, és ott nem sokat tudok segíteni fizikailag nekik.
Az egyetlen módja annak, hogy köszönetet mondjak nekik, ha a következő alkalommal, amikor lehetőségem van arra, hogy vezessem az autót, olyan gyorsan vezetem, ahogy csak tudom és jó helyzetbe kerülök vele.
Alonso: Vettel veszíthet a legtöbbet Kanadában!
Fernando Alonso, a Scuderia Ferrari spanyol világbajnoka továbbra is úgy gondolja, hogy Sebastian Vettel az, aki veszíthet a versenyen, miután ő vezeti a bajnokságot.
Alonso bízik abban, hogy sikerül nyomást gyakorolnia a címvédőre és a bajnokság éllovasára.
Fernando Alonso továbbra sem tartozik az esélyes pilóták közé, akik megnyerhetik a bajnokságot. Erre jelen pillanatban Sebastian Vettel pályázik a legnagyobb eséllyel, aki egyre nagyobb és nagyobb előnnyel rendelkezik az élen.
Alonso Kanadában a második helyről fog rajtolni és mindent megtesz azért, hogy Vettel elé kerüljön.
„Ha lesz rá lehetőségem, akkor meg fogom próbálni. Szóval nem arra fogok koncentrálni, hogy Sebastian mögött forduljak el az első kanyarban. A célom az, hogy megelőzzem őt, de tudjuk, hogy a verseny hosszú, szóval nehéz az elején eldönteni a dolgokat.” – mondta Fernando Alonso.
„Végig koncentráltnak kell majd maradnom, mert az időjárás egyelőre kérdéses, és mindig nagy esély van Kanadában arra, hogy a biztonsági autó behajtson a pályára. Ha van is kockázat, akkor az csak Vettel számára jelent veszélyt. Ő az, aki a legtöbbet veszíthet. Remélhetőleg nyomást tudunk gyakorolni a Red Bull-ra.” – tette hozzá Alonso.
Utolsó kommentek