www.kimiraikkonen.com

Naptár

június 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

2.hely..:\

2010.05.16. 18:22 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: A rajt kulcsfontosságú volt

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel a második helyen ért célba a Monacói Nagydíjon, amivel elégedett volt, meglátása szerint ugyanis ezúttal semmi esélye nem volt a csapattársával, Mark Webberrel szemben. A kettős győzelemmel a salzburgi brigád versenyzői vették át vezetést az összesített tabellán.

"A verseny rajtjánál, valamint az újraindításoknál sem tudtam lépést tartani a csapattársammal, túl nagy volt a különbség kettőnk között. Nem igazán volt lehetőségem arra, hogy utolérjem őt, vagy támadásba lendüljek."

"Valójában sokkal többször kellett a visszapillantóba néznem. Robert keményen hajtott, és nehéz volt meglépni előle a rajtoknál. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült pontokat szerezni, és kihozni a maximumot a lehetőségekből. Számos pontot szereztem, ami fontos lesz a végelszámolásnál is."

A német pilóta elismerte, hogy döntő fontossága volt, hogy a rajtnál megelőzte Kubicát. "Láttam, hogy Robert kerekei kipörögnek, ezért a belső ívre húzódtam, az első kanyar pedig már közel volt. Egy darabig egymás mellett mentünk, de végül én voltam előnyben, aminek fontos szerepe volt. Ez volt a kulcsa a második helynek."

Vettel képtelen volt tartani Webber tempóját

Sebastian Vettel a harmadik helyről rajtolhatott a Monacói Nagydíjon, és végül másodikként haladt át a célvonalon csapattársa, Mark Webber mögött. A Red Bull Racing német pilótája már a rajtnál nyert egy pozíciót, Webbert azonban képtelen volt utolérni.

A két versenyző az eredménynek köszönhetően összetettben az élre repítette a Red Bullt, míg az egyéni pontversenyben ugyancsak az első két helyet birtokolja azonos pontszámmal. Különbséget kettejük között mindössze győzelmeik száma tesz, amiből az ausztrálnak van több pillanatnyilag.

A német versenyző nem is tagadta, hogy ezen a hétvégén nem bírt a pole-ból rajtoló, majd a négy biztonsági autós fázist hozó futamon a győzelmet is megkaparintó Webberrel: "Különösen az elején és az új rajtoknál nem tudtam tartani vele a lépést, nagy volt a különbség. Később, amikor már éreztem az autó tapadását, már túl messze volt. Nem volt igazán olyan pont, ahol megpróbálhattam volna elkapni őt, előzni nagyon nehéz volt."

"Őszintén szólva azonban többet kellett a visszapillantó tükröket néznem"- utalt Vettel arra, hogy a második rajtkockából startoló Robert Kubica, akit egyébként a startnál maga mögé utasított, végig ott loholt a nyomában. "Robert elég keményen hajtott, és meglehetősen nehéz volt elhúzni előle az új rajtoknál."

"Ma a legjobb eredményt értük el, és én nagyon boldog vagyok. Sok pontot szereztünk, és ezek számítanak fognak az év végén"- folytatta a német versenyző, aki idén eddig egy győzelmet szerzett. "Eleinte eléggé rossz érzéseim voltak, mivel a fordulatszámok eléggé visszaestek, de úgy éreztem, hogy a rajtom jobban sikerült, mint Marknak, aki előttem volt. Aztán a rajtnál láttam Robertet, láttam, hogy belülre húz és az 1-es kanyarig a táv nem volt túl nagy. Mellé tudtam kerülni, és egy kicsit elé, ami nyilvánvalóan elég fontos is volt. Biztos, hogy ez volt a kulcsa annak, hogy második helyen értem ma célba."

 

Alonso megjósolta Schumacher büntetését

Fernando Alonso már a Monacói Nagydíj leintése után biztos volt abban, hogy a versenybíróság meg fogja büntetni Michael Schumachert, amiért a futam utolsó körében megelőzte. A vitatható helyzetet az idézte elő, hogy a boxutca bejárata után zöld zászlókat lengettek miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, szabad utat adva ezzel a manőverezésre. Az FIA szabályzata szerint azonban az utolsó körben nem szabad előzni, amennyiben a mezőny – hivatalosan – a biztonsági autó mögött érkezik meg a célba.

A kérdéses az volt a Mercedes számára, hogy a biztonsági autó azért hajtott-e a boxba, hogy ne zavarja a mezőny leintését (ahogyan azt a szabályok előírják), vagy azért, mert befejezték a mentési munkálatokat a pályát. "Amennyiben a SC csak formálisan hajtott a boxba, és a pályán továbbra is fennállt a veszély, sárga zászlókat kellett volna lengetni." – jelentette ki a csapat egyik munkatársa.

Az eset szenvedő alanya, Fernando Alonso biztos volt abban, hogy a hétszeres világbajnok büntetést fog kapni. "A versenyem remekül sikerült, és a végén elégedett voltam. A csapat azt mondta, hogy nem előzhetünk, aztán megláttam Michaelt a visszapillantóban. Biztos vagyok benne, hogy büntetést fog kapni."

A versenybíróság igazat adott a spanyol pilótának, így Schumacher 20 másodperces büntetést kapott, amivel visszaesett a tizenkettedik helyre. Az FIA közleménye szerint a zöld jelzés ellenére is a biztonsági autós szabályok voltak érvényben.

Alonso elmondta, hogy ő is tervbe vette, hogy előzési manővert hajt végre Lewis Hamilton ellen, a Ferrari azonban közölte vele, hogy ez tilos. A spanyol pilóta ettől függetlenül elégedett volt a versenyével, hogy a boxutcából rajtolva is pontokat szerezhetett.

"A versenyem jól sikerült. Két fontos tényező is szerepet játszott a sikerben: Az egyik, hogy a verseny elején meg tudtam előzni a hat lassabb autót, majd ezt követően arra törekedtem, hogy további versenyzőket is magam mögött tudhassak. A stratégia bevált. Sajnos sok időt veszítettem di Grassi mögött, és ha nem kell több kört eltöltenem mögötte, Hamilont is megelőzhettem volna."

A spanyol pilóta 5 ponttal van lemaradva a bajnoki tabella éllovasával, Mark Webber szemben, és jelenleg a harmadik helyet foglalja el az összesítésben. "Az évad során kevesebb pontot szereztünk, mint lehetett volna, de ez igaz a riválisainkra is. Hamilton és a Mercedes mögöttünk van, és eddig csak a Red Bull tudott megelőzni."

"Ma normál körülmények mellett verhetetlenek voltak, de nekik is volt már peches versenyük. Ennek köszönhető, hogy senki sem tudott nagyon ellépni, de tisztában vagyunk azzal, hogy keményen kell dolgozni, hogy javítani tudjunk. Az időmérőn gyorsabbnak kell lenni, és a futamok során is diadalmaskodni kell. Bízunk benne, hogy hamarosan megtörténik."

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr212007798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása