www.kimiraikkonen.com

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Június 8.

2010.06.08. 20:25 | Andrejja | Szólj hozzá!

Esélyegyenlőség van a Red Bull Racingnél

A Red Bull Racing hétfőn hivatalosan is megerősítette, hogy a 2011-es évadban is a Mark Webber – Sebastian Vettel párossal fognak rajthoz állni a Formula-1-es világbajnokságban. Ezzel véget vetettek a találgatásoknak, amelyek szerint az ausztrál pilóta nem akar maradni a salzburgi csapatnál, amely a feltételezések szerint csak a másodhegedűs szerepét osztja rá.

A csapat tanácsadója, Helmut Marko a 422race.com internetes portálnak elmondta, hogy a Red Bull egyik versenyzőjével sem kivételez. "A baleset megtörtént, de csütörtökön összeültünk, és lerendeztük a dolgot." – szögezte le a szakember.

"A történtek semmit sem változtatnak a csapat taktikáján a következő versenyek tekintetében. A pilóták szabadon harcolhatnak egymással, de elegendő helyet kell hagyniuk egymásnak. Ezt a tanulságot vontuk le a megbeszélésből." – folytatta a korábbi Formula-1-es pilóta.

"Senkit sem részesítünk előnyben, a versenyzők azonos feltételek mellett versenyezhetnek, és azonos jogaik vannak." – tette hozzá a grazi szakember, aki nem akart jóslatokba bocsátkozni arról, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjon hogyan szerepel majd a csapat.

"A hosszú egyenes miatt nehéz dolgunk lehet, akárcsak Valenciában, de várjuk ki a végét. A legfontosabb az, hogy célba érjünk, és a lehető legtöbb pontot zsebelhessük be." – fűzte hozzá a 67 esztendős tanácsadó.

Ami az úgynevezett F-csatorna rendszert illeti, Marko elárulta, hogy Kanadában még nem viszik pályára, ugyanis egyelőre nem tökéletes a szisztéma.

Räikkönen: Jövőre jobban megy majd a ralizás

A Formula-1 2007-es bajnoka, Kimi Räikkönen a Ferraritól való távozása után úgy döntött, hogy a raliban próbál szerencsét, ahol a Red Bull támogatásával egy Citroen C4-est vezethet. A finn pilóta a Servus TV – Sport and Talk című műsorában elmondta, hogy meglátása szerint még sokat kell tanulnia, ugyanakkor bizakodó, hogy jövőre már jobb formában lesz. Ezzel elejét vette a találgatásoknak, miszerint 2011-ben visszatér a Formula-1-be.

"Minden sportban szükség van rutinra, a Formula-1-ben és a raliban is. Napjainkban a raliban a tapasztalatnak nagy jelentősége van, de úgy érzem, hogy az eddigi versenyek során sikerült egy kis gyakorlatot szereznem. Biztos, hogy a következő évadban már sokkal jobban mennek majd a dolgok."

A 30 éves versenyző tisztában van azzal, hogy türelmesebbnek kell lennie, ha javítani akar a megmérettetések során. "Mindig arra hajtasz, hogy a lehető legjobbat hozd ki az autóból, emiatt érthető, ha valaki bosszús, ha az utolsó napon veszít pozíciókat. Nekem is türelmesebbnek kell lennem, ugyanis ellenkező esetben könnyű hibázni."

Räikkönen navigátora, Kaj Lindström hozzátette, hogy partnere szépen fejlődik a megmérettetések során. "Kimi nagyon tehetséges, és mindig száz százalékot nyújt. Nagy bátorság volt a részéről, hogy a Formula-1-ből ralira váltott, de meg akarja mutatni, hogy idővel a raliban is az élen harcolhat. Idén tapasztalatot kell szereznie, hogy jövőre közelebb tudjunk lépni az élmezőnyhöz."

Vettel: A Red Bull senkit sem részesít előnyben

A Red Bull Racing lezártnak tekinti a Török Nagydíjon történt balesetet, a szakértők azonban továbbra is arról vitatkoznak, hogy a karambol Mark Webber vagy Sebastian Vettel hibája volt. Egyesek szerint az ausztrál versenyzőnek engednie kellett volna, mások ugyanakkor úgy vélik, hogy a fiatal német pilóta túl agresszív volt.

De hogyan látja az esetet Vettel?

"Jól sikerült a kanyarból való kigyorsításom, és szélárnyékban voltam. Ezt követően a belső ívre húzódtam, és amikor már elhaladtam Mark mellett, megpróbáltam lassan jobbra kormányozni az autómat. Ekkor én voltam vezető pozícióban és általában az élen álló pilóta diktálja a tempót. Az autóink összeértek, így számomra a verseny véget ért." – idézi a BBC a hatszoros futamgyőztes versenyzőt, aki úgy véli, hogy mindenki tudja, hogy az eset után miért mutatott be a csapattársának.

"Nem hinném, hogy őrült mutogatás volt a részemről. Szerintem teljesen természetes, és meglátásom szerint mindenki értette az üzenetet."

Az, hogy a sikertelen manőver nullázással ért véget a számára, nem tántorítja el a 22 éves pilótát attól, hogy a jövőben is hasonló akcióba kezdjen. "Soha nem tudhatod, hogy mi fog történni, de ilyenkor azt teszed, amit helyesnek tartasz. Ami engem illet, én újra megtenném, mert szerintem így van rendjén. Mindegy mi sül ki belőle, mindig tanulni fogunk belőle valamit."

A heppenheimi pilóta cáfolja azokat az állításokat, amelyek szerint ez egy kétségbeesett manőver volt a részéről. "Minden olyan autóversenyző, aki a második helyen áll, és meg van győződve arról, hogy gyorsabb és jobb, mint az élen álló riválisa, ki fogja használni az adódó alkalmat az előzésre. Nincsen milliónyi esélyünk. Én megpróbáltam és sajnos nem jutottam el a célig. Ez nagy pontveszteséggel járt, de az új pontrendszerrel egy verseny alatt megváltozhatnak a dolgok."

Mivel közvetlenül a baleset után a csapat eleinte Webbert hibáztatta, egyesek azt állították, hogy Vettel a kedvenc, amit a Red Bull után most a fiatal tehetség is cáfolt. "Megbeszéltük a dolgokat, és kijelenthetem, hogy senkit sem részesítenek előnyben. A pályán akarjuk eldönteni, hogy ki a jobb. Ez így is van rendjén."

Alonsónak elege van a védekezésből, támadni akar

Remekül indult a 2010-es idény Fernando Alonso számára, hiszen megnyerte a Bahreini Nagydíjat, azóta viszont mint mondja, folyamatosan védekezniük kell, képtelenek támadni.

A három hét múlva esedékes Európa Nagydíjon a Ferrari ugyanis egy átdolgozott autót vet be, amelytől a kétszeres világbajnok azt várja, hogy vele közelebb kerülhetnek az éllovas csapatokhoz.

"Az F10-es modell Kína óta alig fejlődött. Az F-csatorna egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ugyanakkor az aerodinamikai szakembereink energiáját lekötötte, így más területeken nem voltak fejlesztéseink"- fogalmazta meg a legfőbb problémát Fernando Alonso a francia Auto Hebdo munkatársának nyilatkozva.

"Bahreint leszámítva mindig védekezni kényszerültünk, ahelyett, hogy támadnánk"- kesergett tovább a spanyol klasszis, aki a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat megnyerte csapattársa, Felipe Massa előtt, azóta viszont valóban szenved az olasz csapat.

"Remélem, hogy a dolgok a valenciai futamtól kezdve jobbra fordulnak majd. Ott ugyanis bevetjük az F10-es erősen átdolgozott B-verzióját. Mindent ezeknek a fejlesztéseknek rendelünk alá, mert tudjuk, hogy jelenleg igen jelentős a lemaradásunk a Red Bull-lal és a McLarennel szemben. Hét-nyolc tizedmásodpercről beszélünk, amit nem lesz egyszerű ledolgozni"- zárta Alonso, aki tehát a jelek szerint túl nagy reményeket nem táplál a soron következő Kanadai Nagydíjjal kapcsolatban, ahol még a jelenlegi, nem túl ütőképes versenyautóval kell helytállniuk.

Napokkal ezelőtt Stefano Domenicali csapatfőnök is elismerte, hogy nem elég hatékonyak a fejlesztések terén, a probléma tehát már mindenki számára ismert az istállónál.

Annak ellenére, hogy a Ferrari nincs a legjobb formában, a csapat és Alonso is jól áll a pontversenyben, így még valóban nem késő mindent beleadniuk.

Raikkönen maga sem zárja ki a visszatérést

Annak ellenére, hogy a Red Bull Racing hétfőn hivatalosan is megerősítette, hogy egy újabb évvel meghosszabbította Mark Webber szerződését, Kimi Raikkönen esetleges visszatérése továbbra is napirenden van.

Legalábbis ezt mondja maga az érintett, aki az osztrák Kleine Zeitungnak adott interjújában elhintette, hogy egyelőre még nem döntött jövőjéről, így bármi megtörténhet, akár vissza is térhet a Forma-1-be.

„Annyit tudok mondani, hogy még bármi megtörténhet. A múltat magam mögött hagytam, nem hiányzik semmi, de ennek ellenére nem zárom ki teljesen a visszatérést” – magyarázta az egykori bajnok, aki jelenleg a Citroen Junior csapatot erősíti a rali-világbajnokságban.

Bár egyelőre nem még csak tanulja az új szériát, és a győzelmekről még csak álmodozhat, Raikkönen elmondta, hogy nagyon jól érzi magát új környezetében.

„Élvezem ezt a munkát, és az egész környezetet, de még nagyon sokat kell tanulnom, és jó akarok lenni abban, amit csinálok” – folytatta. „Most van itt a tanulás ideje, hiszen minden folyamatosan változik, az időjárás, a burkolat és a pálya.”

„Rugalmasnak kell lenned, gyorsan kell alkalmazkodnod a körülményekhez. Mindig vannak új kihívások, de a forma-1-es múltam semmiképpen sem árt.”

A finn pilóta menedzsere, Steve Robertson a múlt héten a Turun Sanomat c. lapnak szintén elmondta, hogy „soha ne mondd, hogy soha”, amivel arra célozott, hogy védence akár már jövőre visszatérhet a Forma-1-be, bár azt egyelőre nem tudni, hova.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr702067263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása